Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Protools uppgradering?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag skulle behöva er kunskap. Har skaffat mig macbook och mbox2 med tillhörande protools LE 6.8.1. Som jag förstår det måste jag ha 7.1.1 eller senare för att vara kompatibel med macbooken.
Är digi design verkligen så snikna att den uppgradering jag behöver kostar? Finns den att få tag på gratis?

/Nykomling

Den kostar, det är en ganska stor uppgradering och den kostade inte så mycket vad jag minns.

Kolla på digis hemsida: www.digidesign.com

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-22 14:06

Hör med din lokala musikaffär, de borde ha PT LE 7.3 till salu som uppgradering eller full version. Den kostar nog runt en tusing. De stora uppgraderingarna brukar kosta precis som för de flesta datorprogram och Macar med intel-proccessorer fanns inte när 6.x var aktuellt.

ok. tack för svaren. ingen som nyttjar crackade program?

Runt en tusenlapp känns väl inte så blodigt med tanke på att det faktiskt är ett fantastiskt bra program med många användbara pluggar till.

Om du köper programmet har du ju, förutom att du ger pengar till dem som gör programmet också rätt till support, uppdateringar mm. Ärligt talat känns det sniknare att fråga efter piratkopior än att ta en tusenlapp för en vettig uppdatering tycker jag.

Men jag har juh redan köpt programmet en gång.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-23 11:42
Ursprungligen av kinaestibo:

Men jag har juh redan köpt programmet en gång.

Om du har köpt mboxen ny och fått med 6.8.1 så har du rätt att få den senaste versionen, men jag antar att det är ett begangnatköp eftersom du fick med en antik version av ProTools?

Ganska mycket kul mellan 6.8 och 7.3, helt klart värt att uppdatera, i ditt fall dessutom ett måste.

Jo visst har du köpt det en gång, men betalar du inte för andra uppdateringar?

Det fungerar ju så med i princip alla program. Det kostar ju pengar att vidareutveckla dem. Alternativet är ju att fortsätta använda din gamla dator med ditt gamla program, det kostar ju inget.

Det stämmer Frebrik. Antar jag tvingas lägga den där tusingen. David- detta är första datorn för mig, mycket att lära! Tack för hjälpen.

"If you’ve purchased and registered a Pro Tools LE system, a Pro Tools LE hardware exchange, or an older Pro Tools LE software upgrade on or after November 1, 2006, you are eligible to receive a free upgrade to Pro Tools LE 7.3 software."

http://www.digidesign.com/index.cfm?langid=151&itemid=4964

Vet inte om detta gäller begagnat-köp, men du kan ju prova att registrera din hårdvara och mjukvara hos Digidesign, så kanske du får uppgraderingen gratis.

Och om det inte funkar, så kostar uppgraderingen bara 65 Euro att köpa.
http://www.avidstore.com/sv/index.cfm?page=templates/product_detail&PartNumber=8115-56324-00

Citat:

David- detta är första datorn för mig, mycket att lära!

Jag lät kanske lite väl jobbig, det var inte meningen... Hursomhelst så är ju 65 euro inte så mycket att bråka om.

• Medlem
  • 2007-04-24 00:55

Hoppas även att du inser att man inte ser med blida ögon på snack om piratkopiering i det här forumet. Jag säger detta i största välmening och inte för att verka präktig.

1
Bevaka tråden