Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

itunes hittar inte biblioteket efter bortkopplad nätverksdisk

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej!

Jag ber om ursäkt för den långa rubriken samt om dett problemet har tagits upp innan, jag hittade inget och jag visste inte riktigt vad jag skulle söka på...

så till problemet.

Jag har en nätverksdisk som jag har mitt itunes bibliotek på och det funkar mycket bra tycker jag förutom en sak.
Hårddisken låser sig ibland och kräver en omstart och om jag startar itunes när disken inte fungerar så ändrar itunes sökvägen till mitt bibliotek till "ordinarie" sökväg minadokument/musik/itunes osv.

Detta brukar lösa sig genom att man manuellt letar upp en låt när itunes frågar efter den då hittar den alla.
Men nu gör inte itunes det och det känns lite jobbigt att manuellt leta upp över 6000 låtar.

Har någon en bra lösning på detta ?

jag har testat att ändra sökväg till biblioteket i iTunes Music Library.xml

mvh Daniel

Sökvägen väljer/ställer du in i iTunes inställningar. Vill du välja vilket bibliotek (om du har flera) som iTunes ska starta från så håll inne "alt" innan/medans du startar iTunes. Vet ej om det löser ditt problem?

då kommer egenskaper upp....var anger jag vilket bibliotek som itunes ska starta med??

mvh Daniel

Inställningar --> Avancerat --> Allmänt

hej....jo jag har ändrat sökväg där men itunes vill ändå inte hitta låtarna automatiskt...
någon som har något tips?

Är du säker på att sökvägen är rätt? Stor/liten bokstav? Bytt namn på en volym eller mapp?

En omstart, kanske...?

som vanligt kan man inte skylla på någon annan än sig själv
efter en ny mappning av min nätverksdisk och en om anslutning av disken samt en omstart av datorn så fungerar det nu perfekt....

Tack för hjälpen!

/Daniel

Läste ett tips på macosxhints.com idag om just detta

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20070422091558914

Kan mycket väl hjälpa dig!

1
Bevaka tråden