Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iomega MiniMax matar ut sig själv

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Berg
  • 2007-04-23 18:14

Jag har kanske 5-8 gånger varit med om att min externa hårddisk av modellen Iomega MiniMax kan mata ut sig själv när den själv känner för det. Själva hårddisken fortsätter att lysa, men den försvinner från Mac OSX. Den har betett lite udda innan också. Helt plötsligt hittade inte Mac Minin någon hårddisk med Firewire ikopplat. Det fungerade felfritt innan men nu måste jag använda USB 2.0.

Finns det något att göra via datorn eller är det helt och hållet hårddisken som spökar? Får jag ut en ny på garantin?

• Medlem
  • Lund
  • 2007-04-23 19:50

Har du kollat brytaren på baksidan som ställer in hd-läge?

"Hard Disk Mode
Firewire:
As long as a Firewire connection is present, the disk drive will mount as a FireWire device; otherwise, it will mount as a USB device.
Auto:
The disk drive will mount to the first connection that is presented. This will remain the default setting until the device is next restarted. "

Prova att starta om HD:n. Hjälper inte det så kan det vara FW-kabeln som inte sitter i eller är dålig. Prova med en annan kabel och se till att brytaren är i rätt läge.

Sen är det nog dax att ringa säljaren

Har inte haft några problem med min MiniMax.

1
Bevaka tråden