Tänkte dränka mig i lite självömkan nu i dessa dystra tider. Har haft strul med min 17" MBP C2D från start, sen jag fick den har den vaknat ur vila i min väska vilket resulterat i att skärmen inte startat när man lyft locket, efter ett par veckor började den hänga sig ibland vid extrem belastning av hårddisken. Och idag möttes jag av gråskärmen för typ fjärde gången (vilket är helt godkänt), men efter det har den inte gått att starta. Mitt rekord är att få fram skrivbordsbakgrunden innan den hänger sig, och ominstallation klarar den inte heller. Så ringde till Apple nu som hänvisade mig till att åka till något av de tre "närmaste" serviceställena som alla ligger 14-15 mil bort. Men det tycks ändå bli billigare än alternativ två som var att ringa den "riktiga" supporten för blygsamma 490kr.
Så nu sitter jag här på samma iMac G3 jag genomled väntan på att få min MBP med igen. Och jag lovar er att de 4,33ghz:en, 1984mb ram, 148gb hårddisk och 240mb grafikminne jag har förlorat i bytet svider rejält. Och framför allt, bytet från OS X till Linux.
Kanske skulle försöka göra nått meningsfullt av tråden ändå trots allt, hur lång tid brukar det ta innan man får tillbaka sin inlämnade dator?
(Tycka gärna synd om mig och klappa mig lite på axlen).