Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slö macbook

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-04-24 22:41

Tjena. Jag upplever att i vissa applikationer är macbooken slöare än min 5 år gamla pc p4 2ghz. Känns konstigt då macbooken ska vara utrustad med en intel dual core och 1 gb minne!
I ett vanligt 2d-spel (rocks n diamonds) laggar det fruktansvärt så fort det är lite mer rörelse på skärmen. Detta spel har knappt bättre grafik än på gamla Amiga 500 och flyter sämre på mac'en. skumt! Ska det vara så här? Vilka applikationer är macbooken anpassad för egentligen? Surfa och maila går bra, men det klarar t o m min mobiltelefon...

Ola

Rocks n' Diamonds är ett PPC-program, alla processorinstruktioner måste översättas till x86-instruktioner medan det körs, så det är därför som det är segt.

Ursprungligen av Arimos:

Vilka applikationer är macbooken anpassad för egentligen?

x86-binärer samt all programvara som är märkt "Universal". PPC-binärer körs via en erkänt supereffektiv emulator men inte ens den kan uträtta mirakel, det krävs dessutom mer än dubbla minnesmängden för att det ska flyta på bra.

1
Bevaka tråden