Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudproblem (glapp)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår slutade ena hörluren plötsligt att fungera och jag trodde förstås att det var själva hörluren det var fel på. När jag ordentligt tryckte till och trixade med hörlurskontakten så kunde jag få fram ljud i båda. Det konstiga är att dessa hörlur fungerar perfekt til andra spelare, och att andra hörlurar som jag nu testat att använda till iPoden inte heller får fram ljud i höger hörlur. Alltså måste felet ligga hos spelaren. Jag har testat att restarta den men det gjorde ingen skillnad. Att återställa den till fabriksinställningarna borde väl inte heller göra nån skillnad? Är ju i och för sig värt att testa om det inte finns något annat att göra.

Tyvärr har jag ingen garanti kvar på min 60 GB:are. Är det bara att inse att den är slut och slänga den, eller finns det nåt smart laga-själv-knep eller nåt kanske? Nån som haft samma problem?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-25 16:25

om du är händig så finns det massor av sidor på internet som säljer reservdelar till iPodar, så det finns säkert några hörlursuttag om du letar. det finns vissa ställen du kan skicka in den så du slipper byta själv, fasst det brukar vara rätt dyrt,
sök på forumet så hittar du mer.

Det var en bra idé. Jag har letat ett tag nu men inte hittat nån bild eller info om hur det ser ut innanför skalet på en 5:e generationens iPod eller om det går att få ett nytt hörlursuttag. Verkar rätt svårt dessutom att fixa hörlursuttaget, lättare med batteri.

Jag tror det hela beror på att jag ibland använt ett par andra hörlurar, Sennheiser HD 555, som kräver ett extra hörlurarsuttag som dessutom varit skev. Det har förmodligen ruckat till det och medfört glappet.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-25 21:46

här finns det att köpa http://www.rapidrepair.com/shop/1626-ipod-video-headphone-jack.html
+ att det finns guider hur du gör på sidan

1
Bevaka tråden