Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
just nu sitter jag och grejar lite med att göra lite plugins till AppleTV ..
tyvärr har jag märkt att Apple har verkligen slarvat i programeringen för AppleTV GUI
många kanske tror att när man lägger till tillräkligt många plugin till sin AppleTV så blir AppleTVs startmeny en form av lista där man kan scrolla genom alla sina plugins/expansioner ... men NEJ ... lägger man till för många plugin så blir menyn så lång att man inte längre får plats med listan på skärmen och den sticker utanför .. vilket resulterar i att AppleTV logan högst upp försvinner utanför topen på skärmen och menyn "källor" försvinner utanför botten på skärmen ... mycket "klantigt" av Apple att göra så ...
hur som helst så skulle jag uppskata om ni ville komma med "förslag" på Svenska plugins till AppleTV ... just nu sitter jag och jobbar med lite olika ScreenSavers som läser RRS flöden på nätet ... alla förslag på plugin är uppskatade ..
Håller med Costas: hur jag än försökt så vill det inte sig med patchsticket. Och om man inte kan patchsticka den så kan man väl inte tillgodose sig övrigt gotta heller
TVifo.se widgeten över vilka program som sänds och de som kommer efter anvädner jag jämt så en sådan grej skulle jag vilja ha
Riktigt snyggt, hur svårt tyckte du det var att sätta in hårddisken? Funderar på det, men min finkänsla när det gäller att mecka sånt här är inte den bästa.
Riktigt snyggt, hur svårt tyckte du det var att sätta in hårddisken? Funderar på det, men min finkänsla när det gäller att mecka sånt här är inte den bästa.
Jag kör AppleTV både på ATV och Mac Pro sådet så ...
och jag vill tilläga att det är MYCKET mer komplicerat att patcha så Mac Pro kan köra aTV OS än att patcha ATV Boxen och köra via en extern hårddisk på 250 GB ...
var tvungen att binär patcha (via hexa edit) så jag kunde få up en ok utvecklar miljö på Mac Pro:n ... på ATV Boxen är det "bara" att boota från extern USB disk ...
men hur som helst så är den dags för mig att jobba vidare med pluginen ... första blir en screensaver som vissar "intressanta" nyheter
ideen att TVinfo.se som plugin till AppleTV gillar jag skarpt ... dock behövs en del fixande från tvinfo.se sida så jag behöver kontakta killarna bakom den sidan först .. någon som vet om dom hänger här ?
jag har kommit så långt att det finns två vägar att gå i plugin utvecklingen ...
ena alternativet är att göra som nuvarande plugin som ATVFilez och liknande är gjorde och det är att använda en typ av textbaserad interface i pluginet ....
dock är det så att alla andra "menyer" i plugin som "Movies" "photos" osv som kommer som standard på ATV är Quartz Extream baserade ... QTZ .... detta gör att man kan göra interfacet gävligt häftigt ... och här kommer jag till alternativ 2 .. att göra pluginet med QTZ teknik .... dock är detta svårt som f*n så jag vet inte riktigt hur jag skall gå vidare men jag försöker antagligen båda ...