Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet, del 12

Tråden skapades och har fått 1433 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Yamaha Motif XS6

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2007-05-01 16:41

Var i Stockholm över helgen och fick med mig en microKORG samt ett par Roland RH-200 lurar.

Gjorde ett riktigt klipp på vendolin, fick korgen för 1800
Så nu har man en första synt

• Medlem
  • 2007-05-01 17:57
Ursprungligen av puckeln:

Var i Stockholm över helgen och fick med mig en microKORG

Jasså, det var DU som tog den före mig! Din lilla...

• Medlem
  • Staffanstorp
  • 2007-05-01 22:03

Airwolfs CS15 är numera min.

ARP 2600

Äntligen.

• Medlem
  • 2007-05-03 18:15
Ursprungligen av longforparade:

ARP 2600

Äntligen.

Oooh! Grattis!

Ursprungligen av VCO:

Oooh! Grattis!

Tack tack
Den står här och puttrar hemtrevligt i bakgrunden. Dags att sätta på en stor balja kaffe tror jag, kvällen är räddad

• Medlem
  • 2007-05-03 19:42

ARP 2600

Äntligen.

Jeez, stort grattis! Vågar du avslöja vad du fick ge för den?

Ursprungligen av TMB:

Jeez, stort grattis! Vågar du avslöja vad du fick ge för den?

1 tack
2 nä [men den var värd vartenda öre]

• Medlem
  • 2007-05-04 00:24

1 tack
2 nä [men den var värd vartenda öre]

Åh... så dyr Eller är det för husfridens skull? ;D Efterlyser också lite fräna ljudexempel.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-03 21:37

ARP 2600

Äntligen.

Wow grattis. 2600 verkar hur j***a cool som helst. Vilken version blev det? Har du mono/duofiniskt klav? Vi vill se bilder och höra lite smakprov!

Mvh
Demokid

Ursprungligen av Demokid:

Wow grattis.

Tack tack

Vilken version blev det? Har du mono/duofiniskt klav?

En grå modell 2601 med 4072-filter som jag tänker modda medelst 4 motstånd så att det passerar det omtalade 11kHz-taket. 3604 (mono) keyboard.

Vi vill se bilder och höra lite smakprov!

Ska se vad jag kan göra

• Medlem
  • Staffanstorp
  • 2007-05-03 22:12

ARP 2600

Äntligen.

Välkommen i gänget.;)
Jag har precis färdigställt ett megamidispecialkit till min. Har byggt detta: http://m.bareille.free.fr/mcv876/mcv876.html
Kul med midisynkad lfo kan ni tro.

Ursprungligen av SINUS:

Välkommen i gänget.;)
Jag har precis färdigställt ett megamidispecialkit till min. Har byggt detta: http://m.bareille.free.fr/mcv876/mcv876.html
Kul med midisynkad lfo kan ni tro.

Coolt. Verkar vara ett kompetent interface. Har du byggt in det i en extern låda?

Mitt nästa inköp blir en Analogue Solutions Oberkorn MkIII. Tror jag. Ska kolla om det går att få den med +10v gate så den orkar trigga ARPen...
http://www.users.globalnet.co.uk/~concuss/concussor/aspics/oberkorn3.jpg

• Medlem
  • 2007-05-03 18:27

Själv sitter jag och jämrar mig över att jag inte haft en analogsynth på flera månader...börjar få ångest och klåda i fingrarna

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-05-03 18:53

köpit en BCR2o0o!!!

blir vilken synt man vill, mappa>ratta.... synd att det blev så.... är ju ingen datanöerd direkt liskom.....

vafann.... fårse vad som blir...

Ursprungligen av enapa:

köpit en BCR2o0o!!!

blir vilken synt man vill, mappa>ratta.... synd att det blev så.... är ju ingen datanöerd direkt liskom.....

vafann.... fårse vad som blir...

Om du känner dig missnöjd kan du alltid sälja den busbilligt till mig! Jag är jättenördig.

För egen del blev senaste synthen en Oberheim OB-X förra lördagen. Den hamnar i gott Oberheim sällskap. Inte för att jag direkt satsat på Oberheim, de har liksom trillat på mig och jag tycker det är roliga maskiner. Måste försöka gräva fram min favo drone till OB-8 också. Patch-hanteringen på de här bästarna är väl inte direkt tvär-smidig. :/

/Magnus

Appropå ARP2600 så är det väl en rolig maskin, men jag tycker att den går för lite väl stora pengar normalt mot vad just jag tycker den är värd för mig. Grattis dock! Jag har lagat en sådan och gör det gärna igen.

Stod inte imot längre. G.A:S.M.A.S.K tråden kunde inte hjälpa mig denna gång.
det blev en Mpc 4000 igen*suck*

• Medlem
  • 2007-05-08 08:24

Kröjtz: Åfan. Vad får man ge för en sådan idag? De är rejält läckra...

jgb:Jag gjorde ett klipp,kan säga att den kommer ifrån danmark.det var redigt billigt. Räknar man med trippen till köpenhamn med hotell å logi gammeldansk mm så kostar den som hemma.någonstans mellan 17-20`
den e blå å alldeles underbar.

• Medlem
  • 2007-05-08 08:47

Om det ingår i priset så vafan! Känner att jag måste börja skriva bättre säljesannonser, helt klart.

• Medlem
  • Skövde
  • 2007-05-08 13:24
Ursprungligen av jgb:

Om det ingår i priset så vafan! Känner att jag måste börja skriva bättre säljesannonser, helt klart.

Om du ska sälja nåt så hoppas jag att du ger mig första-tjing.

• Medlem
  • Skövde
  • 2007-05-08 15:02

Kom precis hem till mig. Det är inte en repa i panelen överst, utan bara lite blänk. Ny pryl från affären.

• Medlem
  • 2007-05-12 13:57

Köpte Volantiz CS-10 igår. Har suttit och gjort kladdiga basar på den i ett par timmar nu..hur kunde jag sälja CS-10an jag hade förut?!

• Medlem
  • Borås
  • 2007-05-12 18:37

Inte synth, men..

Träffade en gammal filmpolare för en vecka sedan, som numera hade skaffat familj och som hade lite skräp i garderoben han inte behövde längre... jag hämtade dem idag.

RX5an kanske går att seqa med, vad vet jag, men herr mixer har ju 4 aux och känns väldigt gedigen (har ej kopplat upp än)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-12 19:38

Soundcraftbordet är ju grymt! Hade jag inte M208an har jag fortfarande letat efter ett 200B med 8x4x4! Grattis som !"#%1!

• Medlem
  • Borås
  • 2007-05-12 19:48

Tack,, det håller nu på att kopplas som trummixer + två mpc-spår (4 aux är ju toppen) .. sedan slangas den tillbaka in på 4 spår i humpamixern.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-05-12 20:04

koolt! harju en 400b som är väll typ samma kanaler i?? trordet iaf, helt okej burd...

Bevaka tråden