- Tussen69
- Medlem ●
- Borås
Vad sägs om att förminska den där bilden lite och bifoga den i inlägget alt endast länka den?
Lätt!
Ska bli kul att se om det blir något, Tussen är på G!
jodå det kommer bli något
detta kommer vara ett lång work in progress eftersom jag lär mig medan jag utvecklar ..
börjat få till menyerna som jag vill ha dom .....
sedan behöver jag även någon form av RSS feed från TVinfo för att få det att fungera ...
sedan stödjer inte AppleTV åäö som jag tänkt så ansålänge skriver jag sa har i menyerna . blir kanske lite kanstigt men va da da ...
sedan behöver jag även någon form av RSS feed från TVinfo för att få det att fungera ...
sedan stödjer inte AppleTV åäö som jag tänkt så ansålänge skriver jag sa har i menyerna . blir kanske lite kanstigt men va da da ...
Att skriva utan de svenska tecknen betyder ju inget problem om man har en viss fallenhet inom skrivandet. En fransk poet, Georges Perec, skrev en hel roman utan den vanligaste, "e". Boken finns även i svensk upplaga av Sture Pyk. Den med utan "e". Du klarar nog att komma runt det hindret med lite kreativitet!
Najs. Nu gäller det bara att lära sig att det heter "en plugin" och därmed "pluginen", inte "ett plugin" och "pluginet". För helvete.
- Eller säger ni även "jag ska köpa mig det här butt-pluget"?
Har faktiskt aldrig provat att fråga efter en sådan, du verkar ha mest erfarenhet där så ditt argument vinner diskussionen
openGL och Quartz är något som ATV GUI använder sig av mycket och något som jag har som mål i projektet att implantera i detta plugin ... men en sak i taget . först skall allt fungera rent textbaserat , sedan skall logotyper för tvkanaler in och efter det bilder till tvserier/filmer, beskrivning, film-tips och till slut även animerade övergångar ..
som sagt mkt att göra ...
En förutsättning för att kunna skriva över huvudtaget är ju att man inte är dyslektiker...
"Instlaningar"....??
En förutsättning för att kunna skriva över huvudtaget är ju att man inte är dyslektiker...
"Instlaningar"....??
det är bla bla bla text ... kunde lika gärna stå jag kaaan itne stuva auuulls
Jag gillar inte tvinfo.se.
Deras widget funkar t ex inte.
Jag föredrar http://tvprogram.nu/
Har jag använt i flera år.
vadå deras widget fungerar inte . den fungerar helt ok på min dator ...
Tv.nu är klassikern man ska använda.
TheTVGuide som förmodligen blir det internationela namnet på mitt ATV Plugin börjar ta mer och mer form ..
här är två skärmdumpar ..
Riktigt snyggt
Syns verkligen att du lagt ner massor av arbete på detta också.
tack ... mycket credit går till "alan q" som var den som "hackade" atv så man kunde utveckla plugins till den från första början .
har haft mycket konversationer med honom ... han håller på med en bok om hur man utvecklar ATV plugin ... en bok som jag definitivt kommer köpa ..
TheTVGuide som förmodligen blir det internationela namnet på mitt ATV Plugin börjar ta mer och mer form ..
Är det inte smartare att hitta på ett namn som inte redan är så inarbetat? Dessutom finns det ju en risk att vanliga TV Guide börjar tjafsa med dig.
fan . sitter lite och undrar hur jag skall göra .
har försökt kontakta olika TV Guide sajter . tvinfo därbland men inget svar än så länge .
Jag har hittat en lösning som skulle kunna vara intressant dock . XMLTV . en internationel tjänst som ger ut tv guider i xml format . vilket är perfekt för detta ändamål .
dock upstår det problem eftersom xml formaten är comprimerade i .gz och då behöver jag ha en funktion som packar up filen ... curl funktionen kan lösa detta .. men curl finns inte med i operativsystemt för ATV ... så då måste jag göra en curl installer i pluginet som först installerar curl och sedan tankar ner xml databasen . problemet är dock om det är lagligt att distrubiera curl applicationen ? . . det vet jag ej ...
det enklaste vore om jag kunde få tag på en tvguide tjänst i sverige som har en xml version av deras guide som man bara kan ladda data från typ . www.guide.se/ontv.xml ...
Curl är opensource, gör vad du vill. Men är du helt säker på att den inte följer med Appletv? Allt annat verkar ju finnas, åtminstone är det intrycket jag har fått.
I Dashboard så måste man ha absolut sökväg för att det ska träffa rätt. I curls fall /usr/bin/curl - det funkar inte med bara curl. Det är inget sånt som krånglar, dvs att du försöker köra bara curl och får fel?
Du behöver ändå få till någon form av nedladdningsfunktion om du ska använda tablåerna från www.tvsajten.com (för att inte slösa på deras bandbredd) så du kommer nog inte runt det är jag rädd.