Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öl i min MacBook Pro - gråt med mig...

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-05-03 18:40

Så, den viktigaste frågan uppenbarar sig efter hela 30 inlägg: Vad var det för slags öl? Fulöl? Filtrera fulölat' genom en strumpa så ska du se att man kan spilla den på allt möjligt.

Ursprungligen av tedde:

Så, den viktigaste frågan uppenbarar sig efter hela 30 inlägg: Vad var det för slags öl? Fulöl? Filtrera fulölat' genom en strumpa så ska du se att man kan spilla den på allt möjligt.

Du pekar på en mycket viktig fråga här! Får man såna här skador av finöl också?
Jag har hört att macar kan sluka litervis av Mariestads medan det räcker med bara några droppar av Calle Firtal för att det ska skickas efter doktor och försäkringsbolag!

Det kunde varit värre. Det kunde varit cola

Nåja, när det gäller försäkringsbolag har jag en grundprincip. Begär rejäl ersättning. Beräkna vad grejerna är värda. Dubbla värdet. Ta sedan i så du spräcker ryggen O:-)

Lämna den uppgiften till bolaget. Och tolka eventuella erbjudanden från ditt försäkringsbolag som en invit till förhandling och skaffa argument för vidare resonemang.

Lycka till! Jag bistår gärna med råd

//tm

har varit med om en liknande grej

jag var med om en liknande grej, det var visserligen lite vin men datorn repade sig av sig själv när den hade fått torka i en vecka. Det var en PC men den blev helt återställd så jag skulle göra samma sak om jag var du. vänta på att den torkar och prova tangenterna om några dagar.

Lycka till!

Hmm.. Maltsocker. Men när sockret träffar på jästen jäser det väl till alkohol? Och CO2?

Ursprungligen av toastmaster:

Nåja, när det gäller försäkringsbolag har jag en grundprincip. Begär rejäl ersättning. Beräkna vad grejerna är värda. Dubbla värdet. Ta sedan i så du spräcker ryggen O:-)
//tm

Räcker det inte med att jag bara pröjsar självrisken eller måste jag ligga ute med pengar för rengörning/reparationer?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-05-15 14:25

Snyggt att klaga på att han datar vid festande, tänk på oss riktiga nördar som inte har någon att dricka öl med utan som får göra det framför datorn! Vad skall vi göra?

Förövrigt är det väl som sagt så att de groddade kornen förr eller senare omvandlas till någon form av socker (eller om det nu bara är stärkelse man kallas det ändå, men det tvivlar jag på) som sedan jäses till alkohol, men ölen innehåller ju fortfarande en del kolhydrater, vilka eventuellt är sockerarter.

Heineken, carlsberg eller tuborg eller något har något videoklipp/flashanimation över framställningen tror jag.

Skitsamma.

Jag har kollat upp ölen och det var en riktig fuling. En Odin 3,5%, billigast av 3,5:orna på Coop. Ingredienser: vatten, kommalt, och humle. Bryggt av Spendrups Bryggerier AB enligt avtal med Danish Interbrew A/S, Fakse. Konsumentkontakt 020-789851.

Bevaka tråden