Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enkel musikredigering

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har tio låtar och vill klippa ut låtarnas respektive intron och lägga dem i följd på en skiva för en lite tävling jag tänkte ordna. Men jag är musikredigeringsnovis och förstår inte hur jag ska göra. Jag har för första gången öppnat Garageband men intuitivt begriper jag inte om det går att göra det jag vill med det programmet. Finns det något annat (gratis) program som är bättre?

med vänlig hälsning
Carl Fredrik Johansson

Berätta gärna om du finner audacity mera "intuitivt" än GarageBand. Jag tror nämligen att om du är novis i musikredigering så kommer det kräva att du sätter dig in i hur programmen fungerar. Har du kollat hjälpfunktionen i GB alternativt supportsidan för GB hos Apple?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-04 11:54

Undrar om det går att göra detta direkt i iTunes?

- Gör en spellista med de låtar du vill ha.
- För varje låt, ta fram info (äpple-I). Klicka på tabben "alternativ". Klicka i lämplig starttid och stopptid.
- Provlyssna spellistan.
- Bränn
- Gå in på låtarna och bocka ur starttid/sluttid.

Jag har inte provat själv, det får du göra! Säg till om det funkar.

Jag tror iTunes kommer att bränna hela låtar i alla fall. Start- och stopptid är bara en uppspelningsinställning...

men vem vet... berätta om det funkar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-05 10:21

Pröva en mp3 spelare som heter Audion, den är numera gratis och har en fuktion som heter MP3 Editor. adress: http://www.panic.com/audion

1
Bevaka tråden