Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Zooma i Google Analytics grafiska översikt?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Kan man på något sätt zooma i Google Analytics grafiska översikt?
Siten som jag arbetar med har ganska mycket besökare från Europa men inte så många från resten av världen. Således så blir kartan ett ganska oanvändbart verktyg där det är ett gytter över hela Europa men nästan tomt i resten av världen.

Man kan högerklicka med musen och välja Zooma in men då "plupparna" kvarstår i samma storlek som innen går ger det min inte den effekt jag vill ha. Jag vill ha en inzoomning på europa och att plupparna då ska bli mindre för att ge en mer överskådlig bild.

Någon som vet hur man ska göra?
Går det?

/Martin

  • Medlem
  • 2007-05-04 11:52

Jag håller ner ctrl och zoomar in med scrollhjulet (framåt)!

/PO

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-04 17:24

Jag är också ute efter samma lösning men har dock inte funnit någon lösning på problemet.

Måste den vara grafisk? Analytics tar ju fram statistiken per län osv men bara i textform.

Högerklicka (ctrl+klicka om du har en gammal mus, eller tvåfingerklicka om du har en hyfsat ny bärbar). På menyn väljer du om du vill zooma in eller ut.

Ursprungligen av elander:

Högerklicka (ctrl+klicka om du har en gammal mus, eller tvåfingerklicka om du har en hyfsat ny bärbar). På menyn väljer du om du vill zooma in eller ut.

Jepp men det löser inte problemet som jag skrev om

Ursprungligen av Martin_Nordin:

Man kan högerklicka med musen och välja Zooma in men då "plupparna" kvarstår i samma storlek som innen går ger det min inte den effekt jag vill ha. Jag vill ha en inzoomning på europa och att plupparna då ska bli mindre för att ge en mer överskådlig bild.

Kartan är väl tänkt som just en översikt.
För detaljer använder man väl tabellerna?

1
Bevaka tråden