Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD uppspelningsstrul

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle bränna en film som jag filmat på DVD med DVD Studio Pro.

När jag spelar upp filmen med Apples DVD-spelare går det bra.

När jag lägger DVD skivan på DVD spelaren tar det ovanligt tid och sen stannar det med blinkande text C 13:00 både på spelarens skärm och TV skärmen. Då kan jag inget göra annat än att mata ut skivan.

Spelaren är Sony SACD/DVD Player DVP-S9000ES. Skivan är FujiFilm 1x-16x DVD+R 4.7GB (120min SP)

Vad kan ha gått snett?

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2007-05-06 12:31

Testa bränna igen med 1x hastighet.

Brände på nytt med DVD-R skiva istället för DVD+R. Det löste mitt problem och allt funkar perfekt.

I DVD Studio Pro manualen nämns inget om DVD+R, bara DVD-R.

Har dock inte sett någon inställning för bränningshastighet i DVD Studio Pro. Jag måste kanske ha missat det.

• Oregistrerad
  • 2007-05-28 13:13

Sonys dvd-spelare är i allmänhet dåliga på att spela brända skivor. Sony har stora ekonomiska intressen i filmbranschen, de är ju en stor filmdistributör.
Du minns kanske hur det var med deras cd spelare förr i tiden, de var ju sist med att stödja uppspelning av brända cd skivor. Gissa varför...? hehe

Ursprungligen av imported_wallraff:

Sonys dvd-spelare är i allmänhet dåliga på att spela brända skivor. Sony har stora ekonomiska intressen i filmbranschen, de är ju en stor filmdistributör.
Du minns kanske hur det var med deras cd spelare förr i tiden, de var ju sist med att stödja uppspelning av brända cd skivor. Gissa varför...? hehe

Ja, jag visste att det var en risk jag tog när jag köpte Sony spelaren för 5 år sedan. Men den hade en otrolig bildkvalité som få andra dvd spelare kunde konkurrera med. Än idag klår den många spelare! Brända CD skivor går ej, men brända DVD är helt OK. Det kan vara DVD+R som är spelarens svaghet när det gäller brända DVD skivor.
Det är sant som du säger att det är klart en nackdel för kunden om tillverkaren även äger en filmbolag och Sony hör definitivt dit!

1
Bevaka tråden