Hej.

Sitter just nu på en D-link DI-524, denna presterar rätt värdelöst med en halvtaskig signalstyrka och diverse små påhitt som bara en d-link kan hitta på.

Så jag hade tänkt att uppgradera mig, har kollat på Aiport Extreme. Saken är bara den att jag har en MacBook CD, alltså inget stöd för 802.11n. Självklart kan jag väl tänka mig att jag kommer uppgradera mig såsmåningom men det kan nog dröja ett par år till, kommer n ha blivit utgånget med något annat då för i så fall känns det smått onördigt att lägga ut en så stor summa pengar på en router. Finns det några andra direkta fördelar jag kommer uppleva med AE, avsevärt bättre signalstyrka? Bättre hastigheter?

Ett av de problem jag har är att jag har en yttervägg som delar av signalvägen lite smått, jag har avhjälpt detta se mycket jag kan men när datorn är på mitt rum så har den ändå 2 gipsväggar att gå igenom, jag behöver alltså en router som kan pressa ut en god signal.

Om det nu är så att AE inte är något för mig och inte heller 802.11n är värt att satsa på så skulle jag vilja ha tips på en fin 802.11g router, alla tips är välkomna. Jag hade väl tänkt mig runt 1000kr snåret. Då jag har lite småtaskiga erfarenheter av D-link får ni gärna motivera extra ifall ni tipsar om en sådan.

Tack o hej.