Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Script för att flytta vissa hämtade filer i Safari

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-05-08 22:33

Hej!

Jag förstår verkligen inte hur AppleScript funkar men är helt klar med vad funktionen skulle vara. Att flytta vissa filtyper som hämtas i safari till en särskild mapp.

Kan man fixa detta i Automator? Eller mappkomandon? Isf hur?

vänligen
erik

Senast redigerat 2007-05-08 22:47
  • Medlem
  • 2007-05-08 22:59

Jag letade själv efter något liknande för ett tag sedan. Hittade inget vettigt så jag kodade ett eget fulhack. Jag löste det med ett "mappkommando" som körde ett script så fort en ny fil hamnade i en katalog och flyttade filen. Av någon anledning fungerar inte mappkommandot på skrivbordet. Mycket därför och brist på motivation gjorde att jag inte kör på det längre.

Hittar du något annat vettigt får du gärna säga till.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-05-10 18:58

Pillade till ett workflow och tillhörande mappkommando i Automator för att få torrentfiler till en särskild torrentmapp i min nedladdat mapp på skrivbordet. Kruxet som jag nu har är att jag skulle vilja lägga till andra filtyper som ska till en annan undermapp. Det verkar dock som att man inte kan köra flera mappkommandon i detta fall. Torrentfilerna går till rätt undermapp men t ex skivabilder och zippade filer hittar inte hem. Nån som vet bot på detta eller kan förklara hur jag kan utöka mappkommandot till att även gälla andra filtyper?

Tack för de svar jag fått hittills på mina frågor.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-05-11 21:30

Verkar inte vara något större intresse att undsätta en frustrerad script newbie. Lika bra det, för som dom säger "själv e bäste dräng". Fixa biffen lätt själv med hjälp av automator. Räckte ju att bara köra en uppsättning "hitta finder objekt + flytta finder objekt" för respektive filändelse så hamnar allting i rätt undermapp till min nedladdatmapp på skrivbordet.

Tack för vänligheten!

1
Bevaka tråden