Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

** 99mac fyller sex år **

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det dags igen - sajten har blivit ett år äldre och det är dags för den årliga födelsedagstråden för 99mac. Sista året har gått väldigt kvickt för det känns inte som att det var länge sedan vi åt middag på Sveavägen och signerade vår första Xserve G5.

Jag ska inte rabbla antal inlägg och medlemmar för vi vet alla att sajten har blivit ohyggligt stor och samlar väldigt mycket folk nuförtiden - vi har ju följt Apples förändringar från tiden före iPod till dagens konsumentgigant med iPhone, AppleTV och datorer som kör Windows!

En gång i tiden var jag grymt duktig på Mac och kunde alla knepen i Mac OS 9. När Mac OS X kom kände jag mig ganska bortkommen och då har 99mac varit en ovärderlig resurs för problemen har varit många men lösningarna har aldrig varit långt borta tack vare er där ute. Jag vet att många känner precis likadant.

Ursprungliga utseendet för 99mac

99mac har lyckats riktigt bra med en sak - att förena trevliga Macanvändare från norr till syd på en plats där det är lätt att få nya vänner. Det kanske låter konstigt men jag har verkligen förändrat mitt kompisgäng under 99mac-tiden och idag är många av mina allra bästa vänner härifrån. Lite som nät-dejting!

Ingen vet vad som väntar för vår gemenskap här på 99mac och vad som väntar oss Macanvändare men jag tycker det ser väldigt ljust ut inför framtiden! Om två timmar väntar vår sexårsmiddag i Stockholm så nu ska jag dra på mig kavajen, packa ner namnskyltarna med våra användarnamn och rulla ner på stan.

I några städer kommer vi fira med tårta och jag räknar med att det kommer dyka upp bilder på sajten under kvällen. Höj ett glas för sajten och posta en bild här - det vore kul!

Mina vänner - ha en riktigt trevlig kväll!!

/Björnström

Fira med oss!
Om du finns i Malmö, Sundsvall eller Umeå kan du fira med gratis tårta & drycker ikväll! Sådana där bubblande drycker som man vill ha på en firande fredag som idag!
Läs mer i forumet lokala aktiviteter

Retro-trådar
2006-05-04: Bildreportage 99mac fem år

2004-05-04: 99mac fyller tre år

2003-05-04: 99mac fyller två år idag!

2002-05-04: 99mac fyller ett år idag!

Kommentera & gratulera! Vilket är ditt starkaste 99mac minne?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-05-04 17:41

Ja, man får välan säga grattis då din gamle räv!

ha ha hadenäran!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-04 17:46

Ännu ett spektakulärt år avklarat.

Starkaste 99mac-minnet.
Online måste det vara den sena kvällen jag loggade in, skummade igenom trådar och plötsligt såg moderatorforumet. Någon timma senare damp mailet ner och Baron sa att jag blivit moderator. Eftersom det var ganska utan förvarning så blev det ett starkt minne. Sedan dess har banden bara knutits starkare, idag är det dagliga diskussioner med både Björnen och Mattias ur admingänget. Internet är fantastikt...

Bästa Offline-99mac relaterade minnet måste det vara de 99mac-pubbarna jag varit på. Alltid kanonbra och jätteintressanta människor att blabla med.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-04 17:47

Tack för allt.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-05-04 19:40

Grattis grattis har bara varit här i 2år med mitt mac beroende! men vi ses igen nästa år!

Tack alla för en fantastisk kunskapsbank. Må den leva i hundra år till!

grattis.. ja må han leva i 100år till

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-04 21:57

Jag hoppas kunna se dagen då 99.se fyller 99 år.

Men då blir jag ju iofs rätt gammal..

  • Medlem
  • 2007-05-04 22:24

Kunde inte dyka upp på Sveavägen så jag önskar grattis här istället!

  • Medlem
  • 2007-05-04 22:32

Grattis! :tårta:

Starkaste minnet är månaderna innan Livsstil lades ner och vi satt ett litet gäng och försökte hålla liv i Världens Längsta Tråd. Det var kul det! Och meningsfullt!

Finaste tårtan!!

Hur såg eran tårta ut?

http://www.99.se/1271654-post37.html

Senast redigerat 2007-05-04 23:44
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-05 21:57

Tårta? Vi körde med 99 snapsar istället, efter panacottan....

Har precis kommit hem från middagen och måste erkänna att man är inte 100% vid sina sinnens fulla bruk just för stunden. Superkul att få träffa så många trevliga 99mac:are ikväll och en rejält god middag bakom sig!

Ursprungligen av Björnström:

Har precis kommit hem från middagen och måste erkänna att man är inte 100% vid sina sinnens fulla bruk just för stunden. Superkul att få träffa så många trevliga 99mac:are ikväll och en rejält god middag bakom sig!

99 % vid sina sinnens fulla bruk menar du väl ändå...

  • Medlem
  • 2007-05-10 17:51

Finns det bilder utlagda från sexårsfirandet? Jag har letat men inte lyckats hitta några.

Aj, tror att inlägget hamnade i fel tråd, får gärna flyttas till lämpligare dito.

Senast redigerat 2007-05-10 18:01
Ursprungligen av freja:

Finns det bilder utlagda från sexårsfirandet? Jag har letat men inte lyckats hitta några.

http://www.99.se/macnyheter/215875-inbjudan-99mac-ar-2007-05-04-i-stockholm-2.html

Konstigt nog fastnade jag inte på någon bild.

Grattis 99mac! Undra hur många timmar man har spenderat här? Säkert ganska många..

//Stefan

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-05 12:06

99?

Yes!!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-05 13:38

Grattis!
/N.

grattis!
Hoppas kunna vara med å fira en annan gång.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-05-05 19:14

Grattis!

1
Bevaka tråden