Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har använt min 30" nu i en veckas tid, och det är dags för en liten summering.
Är mycket nöjd med formatet och färgerna, men den blir OTROLIGT varm!
Aluminiumkanterna runt skärmen blir väldigt varma, och själva skärmen utstrålar värme som jag faktiskt kan känna av i ansiktet, och då sitter jag ändå på 80 cm avstånd.
Lugnt! Jag körde med två stycken ett tag - man blev totalt snöblind om man jobbade i ett mörkt rum pga ljusstyrkan. Som att sitta i ett solarium. Skulle gå till köket för att hämta mer Cola under något nattpass nere i Malmö förra året och var tvungen att blunda i 30 sekunder för att hitta dit
Lugnt! Jag körde med två stycken ett tag - man blev totalt snöblind om man jobbade i ett mörkt rum pga ljusstyrkan. Som att sitta i ett solarium. Skulle gå till köket för att hämta mer Cola under något nattpass nere i Malmö förra året och var tvungen att blunda i 30 sekunder för att hitta dit
Min 24a blir rätt het men antar att detta är testat och genomgått av tillverkaren att kuna funka.
Större skärm mer värmeutveckling, effekt tagande det är mer eller mindre en grundlag.
Min 23" Cinema Display blir ganska varm också... sitter man närmare än en meter så känner man av värmen i ansiktet (kör på ca 70% ljusstyrka pga dåliga ljusförhållanden... bygger om vardagsrummet där datorn står).