hej.
jag har kollat lite runt på internet men inte hittat någon information så jag hoppas ni kan hjälpa mig.
Jag använder mail.app i 10.3.9 (jaja, jag SKA köpa Leopard när den kommer) och gillar det programmet med två undantag:
1. det verkar inte gå att begära mottagningsbevis, som t ex Thunderbird tydligen gör.
2. De bild- resp textbilagor jag får kommer som inklistrat i meddelandet - och detta är även fallet när jag skickar bilagor.
Detta är egentligen mina två huvudskaäl för att byta program. jag behöver inget stort schabrak som gör allt utom kokar ägg, jag får typ 200-250 mail om dagen bara inkl spam. jag kan också leva med att bilagorna kommer inklistrade eftersom de ändå går att spara lokalt - det finns en liten textsträng och ett gem i överkanten av meddelanderaden.
Däremot vill jag gärna kunna bilagor på et tmer normalt sätt -och även gärna begära mottagningsbevis.
Har läst en del mot Thunderbird också, och det verkar vara svårt att exportera brevlådor ur mail.app.
Så - kan någon ge en rekommendation? Finns ngn plugin till mail.app som hjälper mig med detta? Eller ska jag fundera på att byta program? I så fall - till vad?
Tackar på förhand