Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Taggning i iTunes fruktansvärt långsamt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-12 13:41

Som rubriken lyder, när jag taggar om mina filmer och serier i iTunes så tar det väldigt lång tid, upp till 5 minuter per fil man taggar.

Det tar ännu längre tid när jag lägger till omslag och liknande på filerna, någon som vet varför?

Har en iMac Intel Core 2 Duo med 1 gb ram. Har iTunes biblioteket på en extern hårddisk. iTunes biblioteket är 138 gb stort också.

Då är det inte så konstigt! Itunes biblioteket blir segt vid ungefär 3 gig om du har 512 mb ram osv. Jag skulle råda dig till att trycka in mer minne i datorn.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-13 21:33

Som sagt, mer minne och tålmodigt vänta på att Apple levererar ett iTunes som verkligen kan sköta extremt stora bibliotek som ditt.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-14 20:32

Ajdå, trodde minnet skulle räcka! Jag får helt enkelt hålla mig tills de släpper en förhoppningsvis helt ny variant av iTunes!

Om de nu ska ha chans att stå emot konkurrenter inom marknaden måste de förbättra detta, tror inte jag är ensam om att ha ett bibliotek över 100 gb, inte heller med att hålla det fräscht och uppdaterat! Gör ju allt detta för att få appleTVn så snygg som möjligt invändigt

1
Bevaka tråden