Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

James Duncan Davidson byter från Aperture till Lightroom

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

James Duncan Davidson är känd både som Macanvändare och fotograf och har senaste året skrivit många intressanta inlägg på O'Reillys blogg Inside Aperture som jag tipsat om förut.

Efter att ordentligt testkört Adobes Lightroom en tid kom han nyligen fram till att hans arbetsflöde blev effektivare där än i Aperture. Han beskriver det i A Tale of Two Tools:

[...] I found myself contemplating a very hard choice: Should I make the jump from Aperture to Lightroom? At least for my primary tool? For a month or so after, I wrestled with this decision. And then, I found that it had made itself. I was spending all my time using Lightroom. Even though there are features in Aperture, such as stacks, that are executed much better, Lightroom had become my primary workflow tool.

I och med detta är han därmed också en del av Inside Lightroom istället.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-16 10:44

Jag funderar på samma sak själv. Aperture är ett väldigt trevligt verktyg, men det är på tok för segt. Jag hoppas att Adobe släpper en konverterare / migrerare, från Aperture till Lightroom (iaf. för kommentarer och nyckelord, bild processeringen är ju olika så den kan ju inte migreras).

Senast redigerat 2007-05-16 11:09
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-05-16 19:57

Jag har bytt till Lightroom. Sitter på en MacPro 2.66:a med 5 G interminne. Hur mycket jag intalade mig själv o hur länge jag än väntade på "badbollen" så vägrade jag inse att Lightroom fanns. Nåväl jag använde programmen parallellt i endast 1 dag, tills "CaChing" - Lightroom är så mycket piggare, bättre Rawkonverterare, arbetsflöde mm. Tycker jag. Så det så. Ska mycket till innan Aperture öppnas igen.

Per

Ursprungligen av kuspen:

Sitter på en MacPro 2.66:a med 5 G interminne.

Wow. Så du menar att Aperture kanske rent av skulle gå lite segt på min iBook G4?

• Medlem
  • Kalmar
  • 2007-05-16 21:05

Ja.
Fick lust att lite naivt tycka till.
Tycker ändock att Aperture är segt som sirap (o pinsamt Apple) trots rel. kraftig burk.

1
Bevaka tråden