Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATV Loader är släppt!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äntligen är den här !

http://alanquatermain.net/atvloader/

nu är det rena barnleken att installera nya plugins och aktivera

Intressant måste jag säga.
Frågan är om Apple kommer hissa eller dissa detta.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-05-16 09:09

Utan att äga en ATV så äger ATV Loader, så att säga

Jag tror att Apple inte har något emot att detta tas fram, tvärtom. Apple TV är nog en av de mest lätthackade elektronikprylarna i sin klass då den kör Mac OS X. Jag tror att Apple medvetet gjorde så för att sådana här program skulle tas fram. Hur många tror ni inte har köpt en Apple TV just för att försöka hacka den och komma på nya sätt att använda den på?

Egentligen är det helt klockrent av Apple. De skapar en enkel, snygg, bra och användarvänlig produkt som många kan använda direkt som den är. Men de öppnar också för de geeks som vill ha den. Massor med funktioner tillkommer, precis som nu, utan att Apple måste lägga ner pengar på utvecklingskostnaden.

Ursprungligen av Marcus K:

Jag tror att Apple inte har något emot att detta tas fram, tvärtom. Apple TV är nog en av de mest lätthackade elektronikprylarna i sin klass då den kör Mac OS X. Jag tror att Apple medvetet gjorde så för att sådana här program skulle tas fram. Hur många tror ni inte har köpt en Apple TV just för att försöka hacka den och komma på nya sätt att använda den på?

Egentligen är det helt klockrent av Apple. De skapar en enkel, snygg, bra och användarvänlig produkt som många kan använda direkt som den är. Men de öppnar också för de geeks som vill ha den. Massor med funktioner tillkommer, precis som nu, utan att Apple måste lägga ner pengar på utvecklingskostnaden.

kan hålla med dig där ... men ATV är inte lätt hackad .. eller jo det är den . .eller nä ..

alltså jag är lite kluven på den frågan . OS X är hufsat lätthackad ja ... sedan är väll definitionen på lätt hackad också väldigt indeviduel ...

Man kan väl säga att den är så lätthackad den kan vara utan att Apple får hela nöjesindustrin efter sig. Det enda officiella uttalande som Apple gjort kring ATV:s hackningsmöjligheter är att de tycker att folk ska få göra vad de vill med de prylar de köper, vilket är en betydligt mer relaxad attityd än vad de flesta andra marknadsjättar ger uttryck för.

ATV Loader fungerar perfekt. Hoppas nu bara på mer Plugins inom kort.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-17 14:50

hur plockar jag ur hårdisken och kopplar den med imacen?
vad behöver jag

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-17 19:41
Ursprungligen av costas:

hur plockar jag ur hårdisken och kopplar den med imacen?
vad behöver jag

Föreslår att du tittar närmare på denna hemsida, där finns all info du behöver.

http://www.appletvhacks.net/

1
Bevaka tråden