Hallå där!
Jag sökte lite i denna forumsdel men hittade ingen tråd som var tillräckligt aktuell för att kunna hjälpa mig.
Jag har sedan länge haft ett starkt fotointresse, och vill nu gå vidare mot rörliga bilder. Jag läste lite kurser i just rörlig bild under min tid i gymnasiet och har väl lite baskunskaper gällande redigering samt "regler" för filmande.
Men, min riktiga fråga är vad bör jag satsa på för kamera? Jag har redan bestämt mig för en mini-dv på grund av att det ger bäst kvalité i dagsläget. Jag kommer mestadels att filma bilevents, enskilda sessioner med bilar samt en del dokumenterande av diverse tillställningar. En egenskap som jag vädersätter högt är hur pass bra kameran presterar i mörka miljöer.
Som sagt, vad för kamera bör jag titta efter, och vad för eventuell kringutrustning?
Edit: Jag kom på att det kan vara bra på att nämna en prisnivå, någonstans mellan tre och sex tusen är det jag kan tänka mig att betala. Självklart så kan jag lägga till lite extra ifall det är värt det, men på ett ungefär i alla fall.
Mvh,
Jesper Wahlström