Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kan iPod Nano G3 innehålla?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-05-19 00:47

Det är troligt att iPod Nano snart uppdateras (baserat på hur lång tid det var sedan tidigare uppdatering gjordes).
http://buyersguide.macrumors.com/

Vad kan vi vänta oss av nästa generation av Nano?

Jag kan tänka mej några möjligheter:
Toppmodell i flera färgval.
Möjlighet att koppla in Nanon till TV.
Bluetooth.

Vad tror du om nästa version?

När kommer den?

Vad kommer den att ha för ytterligare möjligheter?

Vet inte vilken sida jag läste om det där patentet där framsidan på ipoden var en skärm, och baksidan var tryckkänslig. Var här nånstans jag fick länken ifrån. Det skulel ju vara apcoolt. Sen måste dom ju införa det där albumbläddringsgrejjset dom har te iphone (om det inte redan finns?)...
Orange färg lär väl komma iaf!?

Lite ipod-n00b...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-19 09:44

Tror den kommer att få mer minne, bättre batteritid och bli mindre, inga stora nyheter altså:P

Nej en mindre uppgradering möjligtvis. Absolut ingen G3 inom den närmaste framtiden. Dröjer iaf till hösten.

Nanon kommer väl i fler färger och med större utrymme.
Men bluetooth, helskärmen och ev tryckkänslig baksida kommer finnas på nya ipod video.

Vad skulle man använda Bluethooth till i så fall ?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-20 11:08

Bluthooth känns lite onödigt. det är för långsamt för att kunna synka me datorn med, och jag tror inte apple gör så man kan skicka låtar till varandra. wlan skulle va mkt bättre så att man kunde synka tråglöst med sitt iTunes biblotek i datorn.

  • Medlem
  • 2007-05-20 17:04
Ursprungligen av troy100:

Bluthooth känns lite onödigt. det är för långsamt för att kunna synka me datorn med, och jag tror inte apple gör så man kan skicka låtar till varandra. wlan skulle va mkt bättre så att man kunde synka tråglöst med sitt iTunes biblotek i datorn.

Jag skulle iofs kunna tänka mej att det hade vait en fördel för Podradio. Tänk att kunna få med de senaste programmen genom att bara ha iPoden i fickan när man sitter vid datorn.

Men om du skulle synka med datorn genom Bluethooth hade ju synkningen bara dratt batteri, inte laddat som den gör genom USB-kabeln.

Ursprungligen av GustavKjellin:

Men om du skulle synka med datorn genom Bluethooth hade ju synkningen bara dratt batteri, inte laddat som den gör genom USB-kabeln.

Dem kan ju utnyttja denna teknik för att lösa problemet... Skulle vara riktigt skönt att ladda sin iPod utan kablar.:cool:

Jag hoppas den kommer med en ny funktion: "Stäng Av"!

Verkar bara gå att sätta rackarna i vila, så att de stänger av sig själva efter över ett dygn, iaf när det gäller min iPod Mini.

Ursprungligen av apple4ever:

Jag hoppas den kommer med en ny funktion: "Stäng Av"!

Verkar bara gå att sätta rackarna i vila, så att de stänger av sig själva efter över ett dygn, iaf när det gäller min iPod Mini.

Helt onödigt, vila drar i pricip inget batteri på en flashbaserad spelare som nano.
Och vila på en hårddiskbaserad spelare är nödvändigt, att starta upp spelaren skulle dra mer batteri än att vila den.

Trådlösa lurar är inte helt fel heller.

fetaste hade vart om skiten klarade av FLAC, och Lossless och fixa till cuefiler från album som man kan fixa.
Sen också är bluetooth grymt juh. En kompis har en låt på sin mobil, å så kan han skicka över den till din mp3 eller viceversa.

Ursprungligen av Pulse82:

fetaste hade vart om skiten klarade av FLAC, och Lossless och fixa till cuefiler från album som man kan fixa.
Sen också är bluetooth grymt juh. En kompis har en låt på sin mobil, å så kan han skicka över den till din mp3 eller viceversa.

Och så hade de inte tjänat pengar på iTMS längre

  • Oregistrerad
  • 2007-08-03 21:56

Nästa nano

tror att nästa nano kommer vara en mobil ;);)

Något annat Losslessformat än Apples egna är lite väl otroligt, cue-filer likaså. Filöverföring via Bluetooth också, skivbolagen kan lätt bli kinkiga då. :/

1
Bevaka tråden