Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedräkning inför WWDC - dags för fler Xserve

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om ett par veckor smäller det igen (WWDC) och vi förväntar oss både besökare & inläggsrekord för 2007. Idag kör vi till vardags fyra stycken Xserve G5 2x2GHz som webbservrar men för tillfället ligger en nere (Woods) pga någon slags hårdvarufel som gör att den hänger sig lite då och då.

Ska ut till racket och byta minnen i Woods och förbereda för två till webbservrar inför publikinvasionen. Med lite tur ska sex Xserve G5 räcka när det smäller till som värst - vore ju kul att "överleva" en sådan dag.

Har funderat på att ev sätta upp en dedicerad Xserve G5 för folk med "Supporter" för sådana här tillfällen - får se om det blir möjligt.

Brukar det inte också vara databas-servern som går på knäna under sådana event?

Ursprungligen av Johan S:

Brukar det inte också vara databas-servern som går på knäna under sådana event?

Nope. Vi har flera gånger varit med om att alla fyra Xserve G5 har serverload över 10 och 100% CPU non-stop men databas-servern verkar ha det ganska lugnt.

Vår "bottleneck" är CPU prestanda i webbservrarna eftersom våra PHP-script är jäkligt tunga att exekvera. SEO-modulen drar enormt mycket CPU eftersom den gör massor av rewrites i farten.

Vi fick en Xserve Intel från Apple i tisdags som vi ska testa i full drift över WWDC. Ett väldigt bra sätt att mäta "real life performance" under hög last. Sitter och installerar Mac OS X Server just nu.

Den låter rätt "mekaniskt cool"

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-07 12:53
Ursprungligen av Björnström:

Vi fick en Xserve Intel från Apple i tisdags som vi ska testa i full drift över WWDC. Ett väldigt bra sätt att mäta "real life performance" under hög last. Sitter och installerar Mac OS X Server just nu.

Den låter rätt "mekaniskt cool"

Kan du inte göra nåt bildrepotage där vi får hälsa på den, som med den första G5:an?

Ska bli extremt intressant att se hur den klarar sig.
glemme lovade en del mirakel.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-06-07 16:26

Nu vill vi se grafer loaden på g5orna och på intelmaskinen för att se hur mycket det tar på dessa.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-06-07 16:27

Eller körs allt på intel-maskinen, för det är bara den som presenterar sidorna jag surfar på.

Edit: nu fick jag sidan utav cluster-30 också. Då borde graferna komma snart tycker jag

Vi körde endast Intel i några minuter men utan APC cachen och det gick för segt. Nu väntar jag på att någon kompilerar en APC för Intel processorer.

Just nu kör vi på 4st Xserve G5 2x2GHz med 2GB RAM och en Xserve Intel 4x2GHz med 3GB RAM som webbservrar.

Något strulade när vi kastade in Intelburken så jag måste gå igenom konfigurationen en gång till. Tillbaka på G5 igen

Nu har jag köpt en till HP Xeon 2.8GHz processor för Proliant DL380 på eBay. Dubbla pluggar i MySQL servern om cirka 14 dagar!

Priset? $99.99

Fick processorn idag!

Ska försöka uppgradera servern innan helgen. Hittade en liten guide på Google:
http://support.microsoft.com/?kbid=309283

1
Bevaka tråden