- Björnström
- Medlem ●
- Stockholm
Efter jul öppnar landets största butik för Macälskare i Göteborg. Du kommer hitta cirka 1600m2 butiksyta i Nordeas gamla lokaler på Östra Hamngatan 16 mittemot gamla Hasselblad-huset.
Låter väl jättetufft! Kommer ni på premiärfest?
När jag åker med framtida mina barn till Göteborg så kommer det vara till macaffären och inte till Liseberg
Men vi borde dra ihop ett gäng som drar dit på öppningsdagen
Nordstan är faktiskt ett jobbigt ställe dit man bara går om man absolut måste. Typ när man verkligen är tvungen att ta sig till Clas Ohlson för att köpa skruv. Vill inte ha ha fler saker som gör att man måste traska dit. Placeringen borta vid Lilla bommen är ju inte heller klockren. Aja. Man kan ju ta sig en smaskig veganburgare på Andrum på vägen hem iaf. Deras ärtpesto äger.
Nordstan är faktiskt ett jobbigt ställe dit man bara går om man absolut måste. Typ när man verkligen är tvungen att ta sig till Clas Ohlson för att köpa skruv. Vill inte ha ha fler saker som gör att man måste traska dit. Placeringen borta vid Lilla bommen är ju inte heller klockren. Aja. Man kan ju ta sig en smaskig veganburgare på Andrum på vägen hem iaf. Deras ärtpesto äger.
Du behöver inte gå genom nordstan, och lilla bommen kommer bli betydligt hetare nu när tunneln är färdig och Hasselbladshuset renoveras/ byggs om.
Kul att hitta andra veganer på det här forumet
Jag gillar inte heller nordstan, det är ett jävla mähä, så fort man kommer in där lägger man in 5e växeln istället för gamla hederliga lugna 2an... Sån stress att man vill spy.
Men det är bra när man ska köpa cheesly på hemköp.
Fast jag tror ändock att det är ett ganska bra läge där, nära från hisingen
Kul att hitta andra veganer på det här forumet
Jag gillar inte heller nordstan, det är ett jävla mähä, så fort man kommer in där lägger man in 5e växeln istället för gamla hederliga lugna 2an... Sån stress att man vill spy.
Men det är bra när man ska köpa cheesly på hemköp.
Fast jag tror ändock att det är ett ganska bra läge där, nära från hisingen
Jag kör iofs laktovoveg :">
Blir oftare Solrosen i Haga än Andrum, men det är mest en fråga om avstånd hemifrån.
Det låter bra, vilken tur att jag är påväg att flytta till Göteborg Självklart kommer jag på premiärfesten..
Robban - ditt konto ser lite konstigt ut. Logga ut från 99.se och ta bort alla 99.se cookies från din webbläsare så kommer det se fint ut när du loggar in igen
OT: Andrum är inte vad det en gång var. Man får ju för tusan inte ta för sig mer än en gång från buffén numera! Nä, går hellre till grundarens nya projekt, Soppdax. Billigt och bra.
Nä, jag tycker nog att Andrum håller bäst standard.
Fast nu är det nog dags att avsluta OTn...
Hade varit bra med en OT-sektion =P
Nä, jag tycker nog att Andrum håller bäst standard.
Fast nu är det nog dags att avsluta OTn...
Hade varit bra med en OT-sektion =P
"Supporter Lounge" är väldigt massa OT.
Jag är inte vego på ngt sätt. Tycker dock att allehanda veganer är helt OK - så länge de inte betar i min trädgård...
Nä, vänner, skämt åsido, vad jag ville säga var att trots attt jag inte är vegan/vegetarian etc så mumsar jag gärna i mig solrosens Vego-Lasagne, den är gör-go.
Mina damer, jag har mitt kontor nedanför den nya butiken och bjuder på följande ”filmtrailer”
Macforum vs Predator. Något ont vill komma åt något gott
Disclaimer: Detta är inte en av Apple eller Macforum godkänd film och kan tas bort när som helst.
Kul videosnutt Kenneth Pilo ! Modernt skakkkkig. Jag såg affären igår när jag åkte förbi med språrvagn (eller om var det buss). Såg på TV en invigning av en Mac-affär i USA där personalen stod och applåderade hela tiden när kunderna kom in. Skulle aldrig hända här.
Ingången på hörnet. Stor butiksyta på markplan. Det finns en spiraltrappa som leder ner till serviceavdelningen/verkstaden, och även en rulltrappa ned till en annan del av källaren - men den är avspärrad tills "efter sommaren". Hemligt, hemligt
Personligen tror jag att butiken kommer att bli en stor framgång, och är precis vad som behövs för att få ut macarna till folket! Tycka vad man vill om Nordstan, men det är där massan finns.
Ingången på hörnet. Stor butiksyta på markplan. Det finns en spiraltrappa som leder ner till serviceavdelningen/verkstaden, och även en rulltrappa ned till en annan del av källaren - men den är avspärrad tills "efter sommaren". Hemligt, hemligt
Personligen tror jag att butiken kommer att bli en stor framgång, och är precis vad som behövs för att få ut macarna till folket! Tycka vad man vill om Nordstan, men det är där massan finns.
"Nu betjänas"-skylten är inte så maccig... hade varit skoj med någon fyndigare lösning....
Annars ser det kanonfint ut - nästan som en "riktig" Apple Store
Bra, ingång från Östra Hamngatan. Då behöver man aldrig gå in i drogpalatset. Skönt.
Jag ska dit den 28. Jag ska nog ändå köpa en AP Express med 802.11n. Hoppas att de har lite sköna give-aways eller så.
Förresten, jag har hört att de stänger "moderskeppet" på Föreningsgatan i samband med den nya stora butiken. Någon som vet säkert?
Förresten, jag har hört att de stänger "moderskeppet" på Föreningsgatan i samband med den nya stora butiken. Någon som vet säkert?
http://www.macforum.se/?page=26
"Föreningsgatan31.
Är stängt sedan 2008-03-14."