Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har kollat vidare på saken i fråga.. och det är CC120 som ska skickas för att ljudet ska brytas. CC123 ska enligt specen låta releasen spela ut. Så det känns som att PF ändå har rätt här.
Citat:
Svårt att tänka mig att saker som NI's prylar, med flera, skulle vara felprogrammerade?
Just Native Instruments är verkligen ett företag som jag mycket väl kan tänka mig har fel på sådana detaljer.
Repris: Filtrera bort det kommandot verkar fortfarande vara lösningen.
Ja visst är det konstigt att flertalet av mina VSTi's beter sig som så mot CC123. Jag orkar som sagt inte filtrera det genom diverse midi program etc., så jag kör vidare på detta ett tag till iaf.
Koolt Volle. Jag har själv ingen Juno 2 men jag hade faktiskt tänkt testa CC123 med Reaktor ikväll när jag har lite tid, men nu slipper jag ju det och kan fiffla vidare med mitt G2/MS20/Kenton Pro2k-sequencerexperiment istället.
Gammalt inlägg men men... orkade kanppt läsa igenom men det jag testat är att köra Juno2 in till Cubase och sedan laddat 2 olika pluggar (Pro53 + V-station) och jag tyckte inte att det betedde sig något skumt med rel här inte, Pro53 klippte lite självt antar jag men V-station funkade bra iaf...likaså min CW Minimax lät helt OK. Fann dock en inställning i Cubase (pref-Midi filter-CC nått med CC123, ingen skillnad dock.
Hmmm, såg det sista inlägget nu och med A-synth beter sig min Juno2 oxo sådär, men CC-filter i Cubase fixade biffen.
Min Virus KC har INTE detta problem!
ANO ska såklart bara sätta igång releasefasen på alla noter, som konstaterats. Dumme Deutscher!
Men - inte ska väl ett klav skicka CC123 när man släpper alla tangenter? Det vore ju helt barrockt! CC123 ska användas när man aktivt skickar ett All Notes Off. Om Juno 2 gör så som ni säger så är den felprogrammerad. Jag önskar att jag kunde lite japanska att svära på Roland med.