Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tipsa, Digga, Prenumerera - uppdatering av 99.se idag

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag är det den 22:a Maj och vi lanserar en uppdatering av 99.se!

99.se/tipsa - tipsa oss om nyheter!
Om du surfar lika mycket som jag kommer du hitta tiotals tuffa nyheter inom olika områden dagligen. Vad sägs om att dela med dig? Vi har skapat en jätteenkel mall för att skapa nyhetstips inom sex områden: Mac, Macrykten, Musik, iPod, Digitalfoto och Mobiltelefoner.

Om du ser något kul där ute i cyberrymden som du vill dela med dig av och som håller tillräckligt god kvalitet för att spridas - tveka inte att lägga en minut på att tipsa oss!

Nya 99.se/tipsa är enkelt att använda

För att tipsa behöver du:

  • Kortfattad och koncis rubrik

  • En beskrivning av nyheten - varför förtjänar den att nämnas? Vad är coolt? Helst 3-4 rader.

  • En länk till källan

Håll adressen http://www.99.se/tipsa/ i bakhuvudet i fortsättningen. Sen kan du följa kommentarerna här i forumet bland dina vänner. Win/win för alla!

Digga 99.se - bokstavligen!
Varje dag skapas uppemot 1000 inlägg på sajten och det kan vara svårt att hitta godbitarna. Genom ett snabbt klick på Digga-knappen lyfter du fram det som du gillar bäst på 99.se.

För ett par veckor sedan skrev vi om nya digga & dissa som sedan dess utvecklats ytterligare ett par steg. Till att börja med gjorde vi det tydligare & enklare att digga trådar. Dessutom försvann möjligheten för medlemmar att dissa trådar. En ny algoritm för att räkna ut vilka trådar som är mest intressanta just nu har tagits fram och finns i drift.

Gör det till en god vana: Digga trådar du vill lyfta fram!

Enkelt & kraftfull metod att lyfta fram det bästa på 99.se

Prenumerera på 99.se via RSS
RSS-prenumerationer är ett väldigt smidigt sätt att hålla sig uppdaterad med allt som händer här på 99.se. Alla populära webbläsare har stöd för RSS nuförtiden och uppdateras i takt med att nya diskussioner skapas här på 99.se

Du väljer vilka diskussioner du vill följa genom att klicka på RSS-symbolen i adressfönstret. I Firefox ser det ut som nedan:

Prenumerera på 99.se via RSS

Du kan även manuellt använda följande adresser:

www.99.se/rss/ <- Alla forum
www.99.se/rssmac/ <- Mac
www.99.se/rssmusik/ <-Musik
www.99.se/rssipod/ <- iPod
www.99.se/rsswebb/ <- Webb
www.99.se/rssmacwebb/ <- Mac & Webb

Bli 99.se Supporter idag!
På nya sidan http://www.99.se/supporter/ har vi samlat information om våra nya Supporter-konton som du enkelt aktiverar genom ett SMS. Bland fördelarna hittar du ett annonsfritt utseende och tillgång till vår sköna Supporter Lounge™. Du visar också ditt stöd för din favoritsajt som just nu genomgår en rejäl uppfräschning.

Översiktsbild: Vad innebär Supporter?

Sätt fart - gå till http://www.99.se/supporter/ och uppgradera ditt konto omedelbums!

Ursprungligen av Björnström:

Win/win för alla!

Va, inge Mac?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-22 21:35

Detta blir en succé!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-22 22:01

Gud vad skönt, reklamen är borta - Tummen upp!

Men jag har inget emot reklamen till höger, ser tomt ut nu. Kan man inte få välja om man vill ha reklamen där eller inte?

Ursprungligen av mmmikael:

Men jag har inget emot reklamen till höger, ser tomt ut nu. Kan man inte få välja om man vill ha reklamen där eller inte?

Varje liten "option" gör sajten ännu lite mer komplicerad. För att slippa fler separata skins (mac/foto/musik etc har varsitt) har vi satt IF-satser som kollar vilken användargrupp du tillhör. Teoretiskt sett kan vi göra en variabel i din profil som avgör om du vill se annonser eller ej.

Men är det värt priset i form av tid när vi har så mycket annat att göra?

Ursprungligen av mmmikael:

Men jag har inget emot reklamen till höger, ser tomt ut nu. Kan man inte få välja om man vill ha reklamen där eller inte?

Jag håller med dig, och startade den här tråden i Feedback för någon dag sedan:
http://www.99.se/feedback/217242-anpassat-skin-foer-supporters-tack.html

Ursprungligen av Björnström:

Varje liten "option" gör sajten ännu lite mer komplicerad. För att slippa fler separata skins (mac/foto/musik etc har varsitt) har vi satt IF-satser som kollar vilken användargrupp du tillhör. Teoretiskt sett kan vi göra en variabel i din profil som avgör om du vill se annonser eller ej.

Men är det värt priset i form av tid när vi har så mycket annat att göra?

Nej, jag anser iallafall inte att det är värt det.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-23 07:59
Ursprungligen av Björnström:

Vi har skapat en jätteenkel mall för att skapa nyhetstips inom sex områden: Mac, Macrykten, Musik, iPod, Digitalfoto och Mobiltelefoner.

Härligt initiativ, jag tror också på detta. Men områdena stämmer inte - går man in på sidan finns inte iPod att välja, istället finns Webb. Båda borde väl var med, antar jag?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-28 19:33
Ursprungligen av Spyder:

Härligt initiativ, jag tror också på detta. Men områdena stämmer inte - går man in på sidan finns inte iPod att välja, istället finns Webb. Båda borde väl var med, antar jag?

?

Ursprungligen av Spyder:

Härligt initiativ, jag tror också på detta. Men områdena stämmer inte - går man in på sidan finns inte iPod att välja, istället finns Webb. Båda borde väl var med, antar jag?

Ja, det tycker jag också, nog kan det finnas intressanta iPod-nyheter att tipsa om också.

Ursprungligen av Adrian B:

Ja, det tycker jag också, nog kan det finnas intressanta iPod-nyheter att tipsa om också.

Fixat: http://www.99.se/tipsa/

Även nytt Nyhetstips forum för iPod och iPhone:
http://www.99.se/nyhetstips-ipod-iphone/

Finns länken till 99.se/tipsa någonstans på sidan utom den här tråden. Det borde finnas det för så fort den här tråden blir lite äldre kommer man lätt glömma bort att det finns (om man inte använder den allt för ofta). Kanske att det fanns någon länk på startsidan eller under Forum-delen av menyn ovan (bara som exmpel). Jag tror inte att man behöver gå så långt som att skapa en plats i den svarta raden allra högst upp på sidan, men någonstans lättillgängligt borde det finnas.

Mycket bra idé för övrigt!

Tipsa-delen finns mycket tydligt på nya förstasidan som är på gång - den är liksom slutmålet med alla dessa småuppdateringar ni har sett. Le Grand Finalé!

Jag tror det vore en god idé att lägga till möjligheten att bevaka tråden man skapar genom tipsfunktionen. Så man slipper göra det i efterhand för varje tråd.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-06-14 11:52

Trevligt! Tummarna upp!

1
Bevaka tråden