Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grillkväll i Umeå?

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-05-14 20:39
Ursprungligen av staed:

Skulle du kunna peka lite på en campus-karta var dessa grillar kan tänkas vara?

Här har du positionen för grillen utanför UPSC, den utanför MIT-huset verkar vara flyttad på.

Jag tycker vi avvaktar och försöker hitta ett sent datum

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-05-07 18:37

Den 18:e är det Kulturnatta, så det är nog ingen bra dag, inte för mig i alla fall. Då leker jag medeltid i Rådhusparken

  • Medlem
  • 2007-05-07 18:41

Jag är bortrest i mitten av maj (dvs från om en vecka) så jag får väl lyckönska er, bröder nördar.

Ursprungligen av lufra:

Jag är bortrest i mitten av maj (dvs från om en vecka) så jag får väl lyckönska er, bröder nördar.

Det kan ju också hända att det inte blir bra grillväder förrän i slutet av maj/början av juni.

  • Medlem
  • 2007-05-22 14:08

Nu är jag här igen. Nyss var jag här. Hur har ni det här, då? Ska vi ha Nörd BBQ Club?

Klart vi måste!
11/6 och framåt passar mig bra...

13/6 och dagarna innan är jag ganska upptagen men därefter är det i princip lugnt.

Vecka 24, dvs 11-17 juni, är rätt lugn i min kalender än så länge.

Jag kommer att ta bort mitt gips den 14:e (tror jag att det var) och så smått påbörja lite rehab, så risken finns ju att jag är för knäckt för att dyka upp.

Men det är ju alltid någon som inte kan komma. Det kanske får bli jag den här gången.

Förhoppningsvis kan jag dyka upp ett tag i alla fall. Min sambo kanske kan skjutsa dit mig lite tvärt och hänga kvar och sedan skjusta hem mig. Ni behöver inte vara rädda - hon kör också Mac så det är inte någon utböling

Kör hon Mac när hon skjutsar dig?

Ursprungligen av Adrian B:

Kör hon Mac när hon skjutsar dig?

I wish...

  • Medlem
  • 2007-05-24 11:11

o, den var smaskig. Jag kommer att tänka på att i Terry Gilliams "Brazil" finns det en tjej som har en stor häftig truck. Tänk vilken skjuts.

Vad tror ni om att samköra WWDC '07 och grillkväll? Typ träffas 18-19 någongång och sedan bege oss till Humlab för WWDC-streaming?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-29 14:04
Ursprungligen av staed:

Vad tror ni om att samköra WWDC '07 och grillkväll? Typ träffas 18-19 någongång och sedan bege oss till Humlab för WWDC-streaming?

Det låter som en mycket bra idé.

Det lät som en rätt bra idé. Visst är det 11 juni?

Låter bra, vem kan kolla upp om vi får va i Humlab?

Ursprungligen av Johan S:

Låter bra, vem kan kolla upp om vi får va i Humlab?

Samul skulle kolla det. Jag tror inte det är ett problem.

Ursprungligen av Marcus K:

Det lät som en rätt bra idé. Visst är det 11 juni?

Nästan säker på det

  • Medlem
  • 2007-05-30 10:50

Oh, bra idé för tusan.

  • Medlem
  • 2007-05-31 15:58

Är du av med gipset än, Staed?

Gipset sitter där det sitter fram till den 14:e

Är det en cementring som finns utanför UPSC? Fick man kontakt med WLAN:et? Jag håller på med en inbjudan, så jag behöver veta!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-05-31 18:54

Under grillen och borden är det grus, i övrigt är det asfalt och gräsmatta.
Grillen består av ett oljefat i två delar.

Återkommer med bild och täckningsinformation.

Jag tänkte mer om grillen är en cementring eller om det är någon annan typ av grill...

Täckningsinfo vore fint. Hoppas det är OK täckning.

Fler än jag följer denna tråd med spänning. Nästan som en dokusåpa.
Jag håller tummarna för den 11:e

  • Medlem
  • 2007-05-31 20:47

Staed: Vad ledsamt. Men då blir du åtminstone hel igen.

Jag tror råhårt på Nörd Club + Grill.

Var exakt på campus ligger platsen vi pratar om? Höll mest til på andra (rätt) sidan av bäcken, med gästspel i MIT-huset under min tid på UmU.

Ursprungligen av Mikael E:

Var exakt på campus ligger platsen vi pratar om? Höll mest til på andra (rätt) sidan av bäcken, med gästspel i MIT-huset under min tid på UmU.

Inbjudan med karta är på gång. Grillplatsen ligger väl typ vid bushållplatserna mitt emot Universum-busshållplatserna. Om jag förstått rätt.

Ursprungligen av staed:

Inbjudan med karta är på gång. Grillplatsen ligger väl typ vid bushållplatserna mitt emot Universum-busshållplatserna. Om jag förstått rätt.

Inte om det är utanför UPSC för det ligger vid Växthusen, vilket det ser ut att vara. Tycker mig se toppen på KBC-huset på bilden.

Såg senare att det fanns en karta med position en bit upp.

Bevaka tråden