Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WoW på Intel iMac 2,16 GHz

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har flyttat över sonens WoW från min G4 Powerbook till en ny iMac 2.16 med 1,5 Gb minne. Nu klagar han över att spelet laggar, han kan inte loota mobs eller prata med spelets egna figurer. Någon som har ett förslag på åtgärd?

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2007-06-01 09:00

Har inte 100 koll på G4:an men ... Ett lite bättre grafikkort kanske? Om det nu går att byta.. Har som sagt inte 100 koll på Powerbook....

Är spelet uppdaterat med alla patchar? Enda förklaringen jag kan komma på, vill minnas att de släppte en för Intel-macar specifikt nämligen, kan vara det. För generellt är iMacen snabbare än Powerbook G4, så det borde flyta bättre.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-01 09:11

Det borde absolut inte vara något problem. På en 2 GHz 1 GB funkar det bra med god marginal.

Nyaste versionen? Den blev visst universal genom nån uppdatering. Fast det kanske man tvingas till. Den kör inget annat tungt i bakgrunden? Inga nätverksproblem?

Du har flyttat från en PPC till en Intel. Det är problemet.
WoW byggs för PPC och Intel inte universal.
Du måste installera om spelet på Intel maskinen från början för att få rätt Intel patchar.

Det lärde jag mig den hårda vägen.

Tack för snabbt svar!
Skall installera om. Märkligt att Blizzard supporten inte upplyste om detta.

Verkligen! Jag gjorde samma "misstag" mellan en Powerbook och en Mac Book Pro. Kan berätta att fläktarna aldrig jobbat så mycket som när jag körde PPC WoW på maskinen...

om inte ominstallationen skulle hjälpa så finns det ett större problem sedan senaste patchen 2.1 tydligen har många användare, både mac och pc fått fps-drop i massor. tror de jobbar på problemet. men hoppas du inte drabbas av detta.

Sonen tackar för hjälpen, allt fungerar. Sista strulet var att musen inte var installerad för höger och vänsterklick. Nu är allt på banan.
Tack igen.
Claes

1
Bevaka tråden