- kroffe
- Medlem ●
- Uppsala
Ok, jag skall testa. Jag lägger ut min MS-20 för 20K... så ni vet vad som händer när ni ser annonsen.
Kanske en smart idé jgb - lägg ut för 20k och ha prutmån upp till nästan 50% så tycker köparen att han gör ett kap...O:-)
Ok, jag skall testa. Jag lägger ut min MS-20 för 20K... så ni vet vad som händer när ni ser annonsen.
Hahaha klockrent, satte kaffet i halsen när jag såg annonsen, 20k och dessutom med avbruten tangent, borde dock varit 20.000 eller högstbjudande
Grejjen är ju att en dator kostar utan problem 10-15K, som man sen kan sälja för hälften om ett år, pluss att pluggar och program kostar, som tappar värde ...
Så man sliter ju ut moogen, men kastar mjukvaran i sjön.... om man bara räknar pengar.
: sensmoralen, värdet sitter för mig i att klämma ur låtar ur maskinerna, annarsär der värdelösa...
Den som gör flest låtar vinner!!!
Främsta fördelen för oss med egen firma är väl annars att moms ingår när man köper begagnat i musikaffär, vilket innebär att det blir 20% billigare än vad som står på prislappen. = ungefär samma pris som på annons.
/H, som köpte sin finfina TwoVoice på Jam förra året.
Främsta fördelen för oss med egen firma är väl annars att moms ingår när man köper begagnat i musikaffär, vilket innebär att det blir 20% billigare än vad som står på prislappen. = ungefär samma pris som på annons.
/H, som köpte sin finfina TwoVoice på Jam förra året.
Men det är väl ingen moms på begagnade saker?
Jo, faktiskt.
Man kan inte starta en firma och sedan bara dra momsen ifrån allt... först giller det väll bara produkter/tjänster inom den branch man registrerat sin frima. Visst man kan alltid försökta få ett kvitto som säger annat. Typ köper en 50" LCD TV och på kvittot står det videomonitor...
Jag har för mig att företaget måste gå i vinst för att kunna kvitta monsen? Men som sagt... jag har inget företag.
Mvh
Demokid
......
Hmm, om du har ett företag som sysslar med "musikproduktion/rparation" så skall du kunna "dra momsen" för en Jupiter 8:a, CD's, kablar, verktyg, plastfickor till CD's, lås till dörrar, lokalhyra...osv)
Det är bara att säga till skatteförvaltningen att man driver eget, vill momsa varje månad och säga att man behöver en FA-skattsedel.
Ponera att du har 20000 sparat, köper en JP8:a (16000 + moms) köper den på/till företaget (med sk. eget insatt kapital (dina sparade 20000) Momsredovisar och får 4000kr tillbaka.
Dessutom kan du göra ett jobb och fakturera 16000+moms och dessutom ta ut pengarna utan att "skatta" för dem, då det är ett eget insatt kapital från början.
Mvh