Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
MacFeber beskriver tydligt vad det handlar om och vad friheten från DRM innebär för priset per låt. Tydligen kommer nämligen DRM-fria låtar som säljs en och en påläggas med motsvarande 3 kronor/låt. Tydligen handlar det om någon slags kompensation för artisterna. Album påverkas inte av pålagan.
...Apple vinner också på det genom att man, åtminstone för en stund, slipper fler påhopp från diverse sk kundombudsmän i Norge mfl europeiska länder...
Tyvärr kommer nog kundombudsmännen att gnälla iaf. Denna gång på grund av det högre priset för enstaka låtar. Vad de inte verkar fatta är att det är skivbolagen som tvingar Apple att lägga på någon slags DRM för att låtarna ska kunna få säljas på iTS (eller har jag total missuppfattat det?)
Egentligen är kundombudsmännens kritik felriktad, de borde rikta in sig på respektive skivbolag istället för på butiken...
Jag tycker inte om att mina låtar ska taggas med min epost adress och mitt namn helt enkelt.
Jag kan förstå att det kanske avskräcker folk som delar med sig, men jag tillhör inte den kategorin. (som delar med mig)