Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro C2D och era temps

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2007-06-10 17:26

Hey,

Har en Macbook Pro C2D 15" 2.16ghz,

Mina temps;

CPU A: alltid mellan 50-55 vid surfande, mailande och chattande i rumstemp. Datorn känns varm, men inte obehagligt varm. Tycker mig inte ha några direkta problem med att ha den i knäet.

Dock är det väl lite väl höga temperaturer? Har hört att byta/lägga på mer kylpasta ska hjälpa väldigt mycket, stämmer? Vad är Era temps?

Ska väl sägas att jag bara har 1gig ram vilket gör att HDD etc får arbeta en del antar jag.

Enclosure ligger på 35, GPU 48 GPU Hs 50 Heatsink A 48 B 42

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-06-10 17:46

När jag surfar och kör itunes:
CPU 53°C
GPU 48°C
GPU heatsink 51°C
Heatsink A 49°C
Heatsink B 45°C
Enclosure 38°C
Mina fläktarna går konstant runt 4000-5000rpm, men det kanske är sommarvärmen.

edit: jag har också en C2D 2,16GHz

Får ungefär samma temps som ovanstående på min. Men hör inte att fläktarna går igång om jag inte spelar något spel.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-06-11 12:45
Ursprungligen av Zawamura:

Får ungefär samma temps som ovanstående på min. Men hör inte att fläktarna går igång om jag inte spelar något spel.

Ungefär vilka fläkthastigheter brukar du ha normalt då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-11 12:53

Inga onormala temperaturer vad jag kan se. CPU A ligger ju under 60, så det är väl lugnt? Mina temperaturer ligger på liknande nivåer. Fläktarna är ju inställda att gå i 2000 rpm hela tiden och det är sällan som de snurrar igång snabbare än så.
Om du lider av att höljet blir för varmt så beror det på att cirkulationen runt datorn är för dålig. Sitter du med datorn i knät? Har du den i sängen?
Om du märker att du har för lite minne så kan ju en uppgradering vara på sin plats. Skulle helt klart satsa på det än att försöka lägga på ny kylpasta.

1
Bevaka tråden