Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stefan Åstrand

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kom först i kontakt med Macintosh när jag studerade grafisk design på gymnasiet, kort efter studenten (2003) köpte jag min egna – begagnande – Powerbook G4.

Efter att ha vandrat från olika reklambyråer under ett år och provat att frilansa som grafisk designer börjar jag studera kinesiska vid Uppsala Universitet (2004). Ett år därefter fortsätter jag mina studier i Peking. Efter jag avslutat mina studier i Kina kommer jag hem till Sverige under en kort period för att sedan åka tillbaka igen (2006)! Nu med företagsambitioner, jag arbetar med diverse konsultuppdrag åt svenska företag. Långsamt kommer intresset för grafisk design tillbaka och när jag får tid över från det andra arbetet börjar jag ta på mig olika mindre formgivingsprojekt (2007). För att spara pengar är det en del av mina kunder som föredrar att trycka i Kina och jag börjar därför utveckla ett kontaktnät av kinesiska tryckerier. Idag arbetar jag uteslutande med att lägga ut tryckproduktion i Kina.

Sedan första gången jag tryckte på start-knappen på min Macintosh har jag aldrig formaterat den eller lämnat in den på service. Trotts att det är flera år sedan jag köpte den så känns den ändå fräsch, även idag! OS X kan vara otroligt enkelt men också väldigt avancerat beroende på vilken ambition man har, trotts att jag har varit användare i flera år så finns det ändå många finurliga funktioner och finesser som jag precis lärt mig.

tja snygging

1
Bevaka tråden