Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket alternativ för mitt tre abbonemang.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-06-13 18:48

Hejsan!
Sitter och väntar på min nya MBP, kom på att jag nog behöver ett mobilt bredband till min maskin. Någon som kan svara på om jag ska ta modem eller kort. Lite osäker på vad det är för kortplats, men jag skulle föredra det.
Abbonemanget jag tänkte ta är 3´s snikalternativ.
http://www.tre.se/templates/Broadband.aspx?id=27918#

Förresten, någon som vet om 3 har schysst täckning?

Enligt säljaren på Tre - stureplan - så funkar inte korten på Mac. Jag har också MBP. Jag skulle gissa på att han kan ha fel (eftersom jag är skeptisk mot den säljartypen och vet att det finns ruggigt bra programmerare), men jag valde i alla fall usb-modemet. Jag hade nog valt det ändå eftersom jag kan använda den på vilken dator jag än kommer över om jag inte har med mig min egna eller om någon behöver komma online, vilket tyvärr inte alltid är en mac eller en med kortplats.

Hur som helst, usb-modemet funkar fint och är inte så farligt klumpigt. Dessutom är det ju vitt och ser tillräckligt mackigt ut.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-06-13 19:55

Kortet är ju ett PC-card och i mbp tar bara ExpressCard.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-06-13 19:59

Då får det nog bli ett USB modem. Funderar även över Telias erbjudande, dom har helt obegränsad nedladdning efter 19:00 och helger för 89:- mån. Hmm Telenor 159:- helt obegränsat. Puuh, för mycket att välja på.

Inte för att förstöra dina funderingar, har heller inga egna erfarenheter av det. Men det har varnats lite för Tre's alternativ i Stockholm. Det var visst inte så många som fick den "teoretiska" hastigheten. De var inte ens nära. Men som sagt, detta kan bara vara tomt snack av någon som inte blivit rätt behandlad av företaget. Så ligg inte sömnlös över det utan läs i del forum om saken! Bilda dig en egen uppfattning, du ska ändå dras med abbonemanget i 1 år eller vad bindningstiden kan vara!

Mvh Gabriel P

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2007-06-14 01:33

Vad kommer ni upp i för upload hastigheter? Jag såg på sidan att de ligger på 64 kbps respektive 384 kbps för deras respektive abonnemang.
Jag utgår från att detta är högst teoretiska hastigheter, som allting annat som har med bredband att göra, men undrar vad ni som har deras abonnemang upplever det som.

Är inte intresserad av hur snabbt det går i sthlm utan mer ute på landsbygden. Behöver ladda upp bilder snabbt ibland och funderar på om detta kan vara en bra lösning ute på fältet.

1
Bevaka tråden