ser att det är flera trådar om hårddiskbekymmer.. jag valde ändå att skapa en egen tråd.. har läst dom, o hoppas att jag inte missat nått i de trådarna som jag frågar om här..
min 1 år, o tio dagar gamla macbook (alltså 10 dagar efter supporten gått ut) krashar datorn..
datorn blir seg, och jag blir tvungen att starta om, när den bootar upp sen blir det bara grått och ett frågetecken över en mapp kommer upp.. några klickande ljud hörs!
har inte tillgång till min installationscd för att köra skivverktyg, men känslan är ju att hårddisken har pajjat.. (man skulle vara bättre på säkerhetskopior..)
så mina frågor är fonns det något annat sätt att köra skivverktyg (om det kan hjälpa?), kan man använda någon annans installationsskiva? (även att installera om man blir tvungen att köpa en ny hdd? vad finns det för program att för att försöka rädda hårddisken, om den nu går att rädda...
sen så kommer min sslutliga fråga.. ska inte en hårddisk hålla längre än ett år? kan inte se att jag har hanterat datorn vårdslöst.. visst så har jag ju haft med mig den till skolan, men den borde ju klara det (den är ju trotsallt bärbar...)
kan man reklamera det trots att garantin gått ut? eller hur fungerar det?