Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern hdd till Airport Extreme

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-06-13 12:43

Ska beställa en Airport Extreme och tänkte ta med en extern hdd på 500 gb samtidigt.
Vill ha tips på bra, stabila samt TYSTA diskar
Den jag har nu är en LaCie nätverksdisk som brummar något otroligt.. går en fläkt högt konstant.. villl alltså ha en tyst hdd med usb-anslutning som funkar till airport extreme.

mvh
Daniel

Värt att kolla upp är även om den usb-disk du blir tipsad om går ner i vila själv. Jag köpte externa kabinett till några diskar jag hade sedan tidigare, men de går aldrig ner i vila. Således spinner de 24h om dygnet, vilket inte känns helt bra...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-06-13 13:11

Det blev en sån här:
http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=1023247&product_id=986194

står ju att den ska vara extra quiet så jag litar på det
antar att det passar med en APE ovanpå lika bra som en mini?
såg någon annan hdd som det stod passar att stapla mini samt ape ovanpå.. så borde ju vara samma mått på dom två

Senast redigerat 2007-06-13 15:20
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-06-15 01:19

Fick hem disken samt airporten idag.. installationen gick som en dans och allt funkade klcokrent.. men...

disken är ju inte alls tyst! låter minst lika mycket som den andra jag har.. finns det inte externa diskar som är tysta? måste det vara en fläkt som går på högvarv hela tiden i dom?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-15 01:33

jag kör me iomegas... den laddar bara på när man använder den
annars är den tyst som en mus

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-06-15 01:40

får bli att skicka tillbaka denna då.. och prova något annat.. meningen är ju att den ska kunna stå tillsammans med airporten i hallen.. men nu låter det som man dammsuger hela tiden Kanske skulle prova någon fläktlös?

Tycker ändå disken borde gå ner i vila någongång.. nu har den snurrat full fart i fläkten oavbrutet i 2 timmar utan användning

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-06-15 01:42

detta kanske kan vara något
http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=1023247&product_id=948687

synd att inte lacien kunde vara tyst.. blev ju snyggt när den blev staplad med airporten =(

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-15 07:57

Se till att du har en disk som går ner i vila. Tyvärr kan det vara svårt att veta vilka som gör det eftersom det inte verkar vara en feature som annonseras.

Själv kör jag WD MyBook. Ser lite fult svart plastig ut, men är fläktlös, tyst då den arbetar och knäpptyst då den går ner i vila. Eftersom AE och disk kan ställas i en garderob så tycker jag inte utseendet gör något.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-06-15 08:37

ok.. WD står för Western Digital antar jag?
Ska kolla på det.

Ska ringa till macoteket där jag köpte disken idag och be om retur på den.. och beställa en ny.. dom kanske har info där om vilka diskar som går ner i vila?
Någon som vet fler modeller som går ner i vila och är fläktlösa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-15 08:51

WD MyBook har jag. Den brummar som en industrimaskin när den är igång. Om den står på ett bord så blir det göttig resonans också. Då är det skönt med en airport så att man kan stuva undan skiten där man inte hör den.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-06-15 09:02

kanske får göra så då.. att jag drar telesladden in i garderoben och har modem, airport samt disken där istället.. känns ju som att man vill ha fläkt ändå.. kanske blir för vamt annars.. vill ha den på konstant

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-06-15 09:10

Ringde macoteket nu.. och pratade med en på supporten. han sa att denna ska vara tyst, och gjorde ett utbyte på min.. jag är lite tveksam att nästa kommer vara bättre än denna.. men är det inte bättre på den.. drar jag om sladdarna in i garderoben istället.

1
Bevaka tråden