I går släpptes K810i i butikerna, och givetvis måste vi ju ha en tråd här på 99.se om denna mobil - efterföljaren till den stora succén K800i.
Jag har testat den nya K810i och skrivit om den på min engelska mobilblogg, den nyfikne kan läsa om den här. Det finns även jämförelsebilder som jag tagit med k810i och med min N95:a för att jämföra kameran.
Min spontana reaktion blev: var det här allt?!
K810i känns mycket som en K800i i ett nytt lite smalare skal. Det finns inte mycket nytt under skalet, och bilderna den tar blir identiska med de som K800i presterade. Nytt är knappsatsen med metalliska runda knappar som sitter väldigt glest - och den glansiga "glossy" fronten som ofelbart drar till sig tumavtryck och annat smuts.
Missförstå mig rätt nu - K810i är en mycket bra telefon - men jag förväntade mig så mycket mer av K800:ans efterföljare, inte bara en ny design.
Vad säger ni? Är det några av er som har K800i idag som tänker uppgradera? Är det någon som redan köpt K810i - vad tycker ni? Låt oss starta 99.se's K810 tråd. Och, ni med K800i som har frågor eller tips och tricks till den telefonen får gärna vara med här - det är ju i stort sett samma telefon!