Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installationsproblem med Picture Project

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-07-28 08:38

Skulle installera pictureproject och hämtade först fullversioen 1.1 vilken installerade utan problem, men när jag skulle installera 1.6.1 fick jag meddelandet "pictureproject kunde inte hittas. Uppdateringen kommer att stoppas."

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-05-22 12:43

Hade liknande problem, Picture Project startade inte det saknades det och det och det i bibliotek. Tog bort hela installationen med App Zapper. (tar bort allt) Installerade om och då kom det fram en helt annan installerare än första gången. En gul ruta med flera valmöjligheter. Första gången kom bara en grå ruta upp. Sen fungerade det utmärkt men nu skulle det öppnas av sig själv inifrån "Bildinsamling" och då startade det inte fullt ut.
Verkar inte vara helt färdigt program.

Nikon Skräp

Picture Project är under all kritik! Det har inte fungerat på Intel Macar förrän nu och det fungerar fortfarande inte på min Mac Pro. Installationen har varit krånglig från version 1.0 via version 1.1 och 1.6.1 osv, eländes elände.

Nu har man gett ut version 1.7.5 som heller inte fungerar, i alla fall inte på min Mac Pro.

Det hjälper ibland att spy galla men denna gången provade jag "nabbens" tips med AppZapper och tänk, det hjälpte, PP fungerar nu med version 1.7.5. Lite kritik kvarstår dock fortfarande.

Tack "nabben"

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-06-20 08:26

Bra det funkade!

App Zapper är jättebra, det borde alla använda. Det finns massor av hårddiskutrymme att "återvinna" om man får bort alla .plister och annan skit som installerarna sprider omkring sig.
Frågade Nikons support och fick sedvanligt "goddag yxskaft-svar". NikonView fungerar inte på Intel-Macar. Har varken Intel eller NikonView. Fick rådet att prova CaptureNX i 30 dagar.
Vad jag skulle göra sen berättade han inte.
Problemet är väl att Nikons program behövs överhuvudtaget. Vi har kameror av tre märken i familjen och tre olika programvaror som gör precis samma sak som Bildinsamling och iPhoto fast sämre. Vad vi behöver är ju plugins (Twain) till Bildinsamling.
Det är samma elände när man kör Scannern, Microtek, Silverfast startar ibland.
Ett program som klarar all bildbehandling är vad som krävs. Det är inte omöjligt att de här programmen krigar med varandra eller med Mac OS X och gör mer skada än nytta.
Kanske vi ska starta en namninsamling och bekriga Nikon

1
Bevaka tråden