Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Volymgränsen på nya Ipod nano G2

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om det är någon som vet hur man tar bort volymgränsen på den nya Ipod nanon. Det funkar inte med goPod 1.4.

om du har tittat i den tidigare tråden om just volymgränsen så funkar de inte en så länge att plocka bort spärren från nano g2, skaffa ett bra ljudisolerande lurar så lovar jag dig att du inte behöver dra någon spärr

Ursprungligen av Xilver:

om du har tittat i den tidigare tråden om just volymgränsen så funkar de inte en så länge att plocka bort spärren från nano g2, skaffa ett bra ljudisolerande lurar så lovar jag dig att du inte behöver dra någon spärr

Jag köpte min iPod nano 2 gb främst för att kunna spela trummor till. Även om jag har schyssta in-ear lurar och hörselkåpor ovanpå så hör inte jag ett skvatt så fort jag börjar hamra på med trummorna. Jag vill ha bort spärren för att kunna använda min iPod till det den är köpt för. -Inte överrösta tunnelbanan varenda dag.

jag köpte dom hör hörluarna idag http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=383432 och det belv ruskigt mycket bättre ljud så dom rekomenderar jag

Markera alla låtar, eller de som du vill skall kunna spelas på högre volym - högerklicka - välj visa info - alternativ - välj lämplig volym i volymjustering.

det testa jag för ut men jag märkte ingen skilnad

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-06-27 16:10

Visst är det en work-around, men inte speciellt bra... Att höja volymen direkt på låten kan ge andra sidoeffekter, distortion t.ex.

Ursprungligen av Spyder:

Visst är det en work-around, men inte speciellt bra... Att höja volymen direkt på låten kan ge andra sidoeffekter, distortion t.ex.

Jag skulle säga att den är rentav värdelös.
Med dagens släpp som är mastrade i sjukt högnivå kan man vara säker att det mesta låter skit så man måste dra ned på volymen i vilket fall som helst.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2007-06-27 18:45

På min iPod nano G2 8GB finns det ett meny-val under Inställningar, där man kan sätta sin egen volymgräns - Kan man inte höja den till max där då?

oskisch:
Jo det kan man, men det finns en annan volymspärr som är reglerad av EU-lag(väl? Någon?).
Det är den spärren som diskuteras.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2007-06-29 16:41
Ursprungligen av theplague:

oskisch:
Jo det kan man, men det finns en annan volymspärr som är reglerad av EU-lag(väl? Någon?).
Det är den spärren som diskuteras.

Ok, köpte min nuvarande nano i New York, så den kanske inte har samma mjukvara?

oskisch:
precis, den har inte den spärren som diskuteras.

1
Bevaka tråden