Man tackar
Visst har jag tänkt tanken med paypal eller något... alltid trevligt med en slant här och där
Men samtidigt så tycker jag själv att om jag betalar pengar för en programvara så innebär det också att jag bör ha vissa rättigheter. Exempelvis snabb support vid problem, att de buggar jag eventuellt råkar ut för blir fixade inom kort samt kunna ge förslag på nya funktioner och förvänta mig att de blir implementerade.
Så skulle jag börja ta emot pengar för widgeten, på ena eller andra sättet, så skulle jag känna mig moraliskt ansvarig att ge snabb support, fixa buggar och implementera önskefunktioner. Man ska ju leva som man lär...
Sen är det ju faktiskt även så att widgeten helt gratis använder xmltvtablåerna från swedb.se. All bandbredd, servrar och liknande betalar ju ingen av oss en krona för. Och då känns det fel att i efterhand profitera på nånting som jag fått gratis...
Dessutom så har jag ju inte gjort heeeela widgeten själv. Jag har kodat en herrans massa men de skins som finns har jag ju fått hjälp med. Utan den hjälpen hade det sett ut som f-n kan jag säga. Också den hjälpen var och är helt gratis och då kanske det inte är helt hundra att jag ensam drar in kosingen...
Så enklaste sättet att slippa alla dessa moraliska dilemman är helt enkelt att inte blanda in pengar alls. Men jag tackar för vänligheten