Tänkte försöka mig på att skaffa en Mac snart igen och har gruvliga problem att bestämma mig om jag ska ha en Macbook Pro eller en vanlig Macbook ?
Macbook mellanmodellen + 2 GB Mac-minne från komplett
Pris: 10970:- + 999:- = 11969:-
Macbook Pro, minsta modellen:
Pris: 16195:-
Om jag köper Macbooken så tänkte jag köpa 2 GB löst från Komplett, då det blir typ 500:- billigare än att köpa från Applestore..
Nåväl, datorn kommer användas som komplement / viss del ersättning av min stationära PC som är en Athlon64 4000+, 2 GB ram, 7600GT, Dubbla 17" TFT, 1,02 TB hårddiskar. Jag vill inte göra mig av med min PC utan vill ha den kvar, men vill samtidigt kunna vara mobil. Stor del av mitt arbete kommer göras på Macen, så PC:n kommer troligen samla damm en hel del, men ska ändå finnas så att säga.
Jag kommer använda Macbooken till att skapa websidor, skriva dokument, surfa, spela musik, kolla på en och annan film eventuellt. Kommer kanske också koppla den till min 720p LCD-tv och kolla på något HD-material. Kommer även redigera en och annan mindre film troligen, så det ska ju flyta på fint.
Om jag köper Macbook Pro, så kommer jag antagligen köpa den nu snart. Om det blir Macbooken kommer jag troligtvis vänta till nästa uppdatering och BE TILL GUD att dom använder sig av Santa Rosa i nästa version, samt LED-skärm..
Men vad tycker ni att jag ska ta för dator? Är det verkligen värt 4226:- extra för Macbook Pro?
Kanske mer prisvärt att ta en Macbook och köpa till en 160GB HD? Är det fortfarande så att MBP är svår att byta hårddisk i?
Det som talar för Macbook Pro är
+ Högre upplösning (1440x900 vs 1280x800)
+ Nyare plattform (Santa Rosa)
+ Mycket bättre grafikkort
Det som talar mot Macbook Pro är
- Priset
- Storleken
Hjälp mig :S