Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första auktoriserade Apple-återförsäljaren i Vietnam

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu kanske det kan bli lite lättare att få tag i Apple-prylar här i Vietnam där jag är bosatt. En första auktoriserad Apple-butik har nyss öppnat, och 5 fler är planerade. Nu måste jag planera in en resa till Saigon!

http://www.icouple.sg/blog/tech/hardware/1139

Jaså du bor i Vietnam? Berätta mer. Jag är totalt förälskad i norra Vietnam. Har bara varit där en enda gång men jag vill tillbaka! Hanoi är en cool stad.

Vad jobbar men med i Vietnam som tûy?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jaså du bor i Vietnam? Berätta mer. Jag är totalt förälskad i norra Vietnam. Har bara varit där en enda gång men jag vill tillbaka! Hanoi är en cool stad.

Vad jobbar men med i Vietnam som tûy?

Jag bor i Hanoi faktiskt. Det är en cool stad även om jag tycker att Saigon är ännu coolare :-). Om man snackar norra Vietnam så är mitt favoritställe Sapa.

Jag tog tjänstledigt från mitt jobb som systemutvecklare förra året för att åka hit och läsa vietnamesiska och är fortfarande här. Det som är bra med Vietnam är; trevligt folk, god och billig mat, och allt liv på gatorna.

Ursprungligen av Martin Sigbjörn:

Jag bor i Hanoi faktiskt. Det är en cool stad även om jag tycker att Saigon är ännu coolare :-). Om man snackar norra Vietnam så är mitt favoritställe Sapa.

Jag tog tjänstledigt från mitt jobb som systemutvecklare förra året för att åka hit och läsa vietnamesiska och är fortfarande här. Det som är bra med Vietnam är; trevligt folk, god och billig mat, och allt liv på gatorna.

Ahhh Sapa!
Coolt ställe sällan har jag varit så rädd när jag tog bussen ner från Sapa.
"We fall down we roasted coffe beans" Som vår vän så snällt uttryckte det.

Lära sig vietnamesiska? Går det?

Nåja det är inte detta tråden handlar om. Men jag ska tillbaka till Vietnam en gång till.

Men som du säger Folket. Vilket folk.

Mats jag vet ett annat land "väst"-land som inte har en Apple-store... men det säger jag inte för den butiken ska jag och en kompis starta... men det kanske börjar bli bråttom...

trevligt att fler länder får tillgång till apple!

Damn – jag som skakat hand med en vietnamesisk tjejkompis som också jobbar i Macbranschen att vi ska starta Vietnams första Applestore ihop.

Jaja, finns ju alltid Kambodja

Ursprungligen av Mats Björnström:

Damn – jag som skakat hand med en vietnamesisk tjejkompis som också jobbar i Macbranschen att vi ska starta Vietnams första Applestore ihop.

Jaja, finns ju alltid Kambodja

Mac-butiken som öppnat i Vietnam är ju en "iStore", så du har fortfarande chansen att öppna en "äkta" Applestore någon gång i framtiden.

1
Bevaka tråden