Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min ipod får meddelandet Okänt fel kod -54

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihop!

nu är det så att jag har konverterat min ipod 80 GB Och då måste man ju ladda in all musik igen. Min tanke var ju att den jobbar ju säkert bättre och snabbare med en mac ipod än windows. Men ack var fel jag tycks ha.. Det första jag får reda på är att vissa av mina musik filer ej kan överföras för att dom inte stöds av ipod:n. Hmm, akumt tyckte jag. då dom är mp3 låtar och funkar alldels utmärkt att lira i itunes. Trycker ok och den börjar uppdater, men mitt i så kommer nästa felmeddelande. "Ett okänt fel (-54)" Har letat över hela internet över dett men ej lyckats hitta nått svar eller lösning. Så HJÄLP mig snälla! Har bode gjort fabriks återställning och startat om både ipod och itunes utan lycka.

Mvh
Ola

Hej!

Jag ahr samma fel som du. Jag kan bara synka min ipod en gång vid inkoppling. Funkar med Videon, då den synkar automatiskt direkt, men shufflen där jag måste uppdatera/synka två gånger för att få in musik, är det pain in the ass! Har provat installera om iTunes men det har inte hjälpt. Detta är på PC dock, på min mac funkar allt bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-06 13:22

Jag har också samma fel med min ipod då ja ska synka den med itunes, fast jag har 22gb med musik som ska över kommer bara 10gb med.. mysko

Lösning

Har haft samma fel med två ipod:ar. Har varit otroligt frustrerande.

Felet beror på att en eller ett gäng filer är låsta.
Halvkul att leta upp dem bland 15000 filer.

Använd applikationen "Locker" och dra över foldern med musikfilerna.
http://mac.softpedia.com/get/Security/Locker.shtml

1
Bevaka tråden