Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har en ny extern disk som jag har partitionerat 50/50 Fat32/NTFS. Har bytt namn och Ikon på FAT:en men det går ju inte på NTFS då den inte kan skriva. Orkar inte testa själv nu men går det att koppla in den på en win-burk och byta namn/ikon där och att dessa finns kvar då jag startar den på mac:en sen?
Appropå NTFS och skriva så undrar jag ifall dom inte kört ut en patch som stöder det i uppdaten senast?
Har nyinstallerat och gjort uppdate men inte installerat Macfuse eller liknande men ändå har skriv/läs möjligheter.
Någon som kan bekräfta?
Appropå NTFS och skriva så undrar jag ifall dom inte kört ut en patch som stöder det i uppdaten senast?
Har nyinstallerat och gjort uppdate men inte installerat Macfuse eller liknande men ändå har skriv/läs möjligheter.
Någon som kan bekräfta?
Nej har inte gjort det, båda är i NTFS på en windows burk som är mountade över nätverket.
Min tidigare installation var jag tvungen att installera macfuse för att kunna skriva el. radera på dom.
Mycket märkligt detta.
EDIT* Kom nog på det. Troligen är det paralells som lägger in stödet efter lite googlande. Hade inte paralells i förra installationen.
Nja, du säger ju att de är mountade över nätverket. Då kör du inte NTFS utan troligen SMB. Den är alltså inte lokal utan remote, så att säga. Och stöd för SMB har OS X haft ganska länge.