- Snooze
- Medlem ●
- Sjöbo
Vette tusan varför heller. På morgonen kom jag inte åt internet. Gick upp och kollade och då var lampan släckt på Airport Express-enheten. Har provat att byta uttag, reset och har reset. Datorn hittar den inte och den är bara död rakt av. Dessutom är det över ett år sedan jag köpte den. Jag är screwed, va?
Jag har förstått av diverse forumtrådar att detta är rätt vanligt; Att Airport Express går och dör någon tid efter ett år ungefär.
Lite oroväckande, man kan ju undra vad det beror på?
Men till min fråga;
Gäller detta även Airport Extreme, eller är det bara Express som är "drabbad"?
Jag tror att jag är med i klubben med döda Airport Express. Igår kväll var allt som vanligt, jag kunde surfa glatt trådlöst överallt i min lägenhet. Men idag på morgonen när jag skulle ut på nätet fungerade det i mindre än en minut, kanske en halv. Sen kundejag inte surfa vidare. MSN loggade jag också ut från efter ca: 30 sekunder. Efter att ha rivit ut Airporten och kopplat in den igen hände samma sak. Fungerade en liten liten stund. Datorn får dock kontakt med stationen, men jag kommer inte ut på nätet. Kan även koppla datorn till andra trådlösa nätverk och då fungerar allt som det ska. Om jag kopplar nätverkskabel rakt in i datorn fungerar det också.
Vad är detta för fel? Har någon varit med om nåt liknande. Lampan lyser grönt och enligt bredbandsbolaget har stationen kontakt med nätet. Felet är nånstans i Airporten, men vad och var???
Edit* Jag kan lyssna på musik trådlöst från airporten dvs inget problem för datorn att koppla upp till stationen. Hmmmm. Vad kan felet vara?
Mvh,
Joakim
Tråkigt att höra. Jag som själv länge har funderat på att införskaffa en Airport Express.
Eller så förväxlar jag AE med en äldre modell. Jag backar välvilligt på den punkten om det visar sig att jag har fel. Vänta en stund...
Haha, jag hade rätt i att jag hade fel: min handlade om den ursprungliga airporten. Du frågar om den där kompakta airporten som man kan köra iTunes över. Dessvärre verkar det finnas snarlika problem med den. Googla på "dead airport express" så kommer du att hitta lite.
Det kanske inte är omöjlgt att själva byta ut kondensatorn i den isåfall?
Kondensatorer är ju ändå hyffsat stora komponenter, så det borde ju inte vara något större problem att löda dit en ny med samma specifikationer ..
Ni som har döda sådana, ni har ju knappast något att förlora på det
Hittade det här: http://hardmac.com/news/2006-11-17/#6139 och http://echoone.com/airport-express/ det kanske kan vara till hjälp. Lycka till!
Nu är även jag medlem. Under den tid det tog mig att knalla ner en våning hemma tvärdog den.
Kan man få en ny om den är en del i ett personaldatorpaket?
Ingår den i ett personaldatorpaket så är det väl bara att vända sig till företaget som tillhandahåller maskinerna. Sånt brukar ju omfattas av full service under hela avtalperioden (du äger ju inte sakerna). Skulle de inte vilja byta ut den ska du ju inte behöva betala för den kommande månader heller.
Min grunka gick också sönder för ett tag sedan. Är ingen person som förstår sig på spänningsregulatorer eller motstånd, så jag tänker bara låta det vara. Hade som tur en till!
Alright, sign me up. Tråkig upptäckt när man kom hem från en i övrigt mycket trevlig kväll.
Ska sätta mig ner och kolla sidorna som postats här, men är inställd på att måsta köpa en ny i veckan...
Edit: rep-beskrivningarna var tyvärr ingenting för mig. ÄSCH. Så tråkigt att köra lap med snöre.
Min dog i veckan också... Köpte den strax över ett år sedan... =( Försökte byta den på inLife (Stockholm, där jag köpte den). De sade att garantin gick ut och jag borde köpa en ny... Men då undrar jag om inte man kan hänvissa till reklamationsrätten (då problemet verkar ha funnits från början i produkten) eller? Någon som har lyckats?
Min dog i veckan också... Köpte den strax över ett år sedan... =( Försökte byta den på inLife (Stockholm, där jag köpte den). De sade att garantin gick ut och jag borde köpa en ny... Men då undrar jag om inte man kan hänvissa till reklamationsrätten (då problemet verkar ha funnits från början i produkten) eller? Någon som har lyckats?
Med tanke på att det är ett vanligt fel med produkten så. Du borde testa, gärna anmäla till ARN om de tjaffsar. Kostar ju bara tid.
Felet är ganska väldokumenterat på nätet, verkar det som, så omöjligt att reklamera den borde det inte vara.
Min köptes i februari, så jag har någon månad kvar innan jag ansluter mig.
/c