Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta upp mig från MacBook till MacBook Pro vid Leopard release?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-30 14:19

Tja.

Jag har nu ett par veckor haft min MacBook och är mycket nöjd, har basmodellen med 1gb ram och combodrive.

Det jag undrar över är om man ska sälja MacBooken precis innan Leopard släpps (vad kan man sälja den för på blocket t.ex?) och använda dom pengarna + sparade pengar och köpa en MacBook Pro?

Är det något att rekommendera? Eller vad tycker ni?

Jag tänkte på mellanmodellen eller basmodellen av MacBook Pro isåfall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-01 22:39

Ja om du behöver en macbook pro så ska vell du göra det men jag vet inte riktigt dina behov.

Om du har behov av större skärm bättre grafikkort är vell MBP ett bra val.

lAlA

Det är svårt att ge dig en rekommendation utan att veta vad du tänker använda en MacBook Pro till. En vanlig MacBook kommer inte ha några problem med att köra Leopard. Det kommer att gå fint även på betydligt äldre maskiner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-02 09:34

Jag har tänkt använda det mer för tyngre grejer, t.ex vill jag kunna spela Half-Life2: Episode 2 när det kommer samt Starcraft2. Jag har också tänkt använda den för framtida programmering, då jag vill lära mig och vill kunna göra en del Core Animation, Core Image, Quartz, Cocoa och OpenGL etc. Tänkte väl att MBP passar mig bra då.
128MB versionen räcker väl för detta?

Uhm sen när man ska se film on the go så hackar det (x264 encodade filmer).
Kör med VLC och det småhackar på min MacBook, det är jätteirriterande.

Till Windows fanns Matroska Splitter, CCE Pack 1.0 (eller vad det hette) och media player classic som flöt på mycket bättre för HD film än vad VLC kan hantera, någon som vet om det finns nåt liknande till OSX? VLC är ju värdelöst på HD.

enix3k: Jag har en MB 2ghz 2gb ram och HD-material flyter hur fint som helst i VLC.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-07-03 23:34

Jag kör min macbook 2.16GHz och VLC med HD funkar finfint, ska väl i ärlighetens namn säga att jag bara testat med 720p än så länge. Men det räcker och funkar bra iaf.

Jag har kompisar som har kört 1080p-filmer i VLC på sina macbookar, men det betyder inte att alla filmer är lika "lättdrivna". Mplayer är ett mer prestandaeffektivt program, pröva det vetja.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2007-07-07 00:45

för spel behövs MBP

1
Bevaka tråden