Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går ej att stänga av!!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Ipod Nano 2g. vägrar att stängas av.
Har testat med reset. m.m.
Hur länge jag än trycker på play/paus så vägrar den.
Tillslut tar batteriet slut. Ibland kommer det fram en text att denna enhet
ej stödjer FireWire anslutning & endast USB.
Jag har inte ändrat på något sådant?
& allt verkar funka, synkning & sådant...

HJÄLP.

Jonny:'(

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-31 21:16

Men om du via menyn går in på Vila, stänger den ner sig då? Funkar play/pause-knappen i övrigt?

Går ner till "vila" men verkar inte få den att funka.
Play/paus knappen funkar annars.
Allt annat verkar funka. Förutom den lustiga felmeddelandet om
firewire anslutningen & att den inte går att stänga av.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-31 22:52

Skumt. En total återställning kanske vore på sin plats?

Ja. Men hur gör man då?
Jag har tryckt på återställning i Itunes. Tog tid innan jag fick igång det.
Sen la jag in låtarna igen. Är det rätt?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-06-04 08:12

Ja, helt rätt. Hjälpte det inte?

Nej. Verkar vara kört. Nu kan jag inte ta bort usb kabeln för då låser den sig helt.
Ska pröva att återställa igen. Kanske det behövs flera gånger ibland.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-06-19 16:29

Jag har precis samma problem!!
Hur gick det ? Löste det sig? isf,hur?
Hjälp mig!

  • Oregistrerad
  • 2007-07-10 02:13

Jag har samma problem, helt sjukt jobbigt! vad ska man göra? >_<

Jag har hittat info på apples forum ibland. Sonderade lite och det finns en del info om problemet. Det verkar vara lite "huskurstypslösningar", men folk verkar ha fått det att fungera. Det var rätt mycket text, så ni får titta själva, om ni vill. apple.com/se - support - apple nano discussion forums - sedan skrev jag "won't turn off" i en ruta. Lycka till!

  • Oregistrerad
  • 2007-07-10 22:11

Åhhh! Men jag hittade inget riktigt som kan hjälpa, bara en jävla massa krångel som jag inte orkar med just nu. + att engelska är lite svårt att förstå för det står massa olika, restore, restart, massa sånt. Krångligt
Fast tack! Ska kolla mer imorgon.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-07-12 10:49

min har också hängt sig, men jag kan inte göra ett skit den bara sluta fungera helt. displayen är på och det står att jag har hold intryckt fast jag inte har det. väntar med spänning på vad som ska hända när batterit har tagit slut.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-07-12 11:02

Yes! har löste det, man håller ner mittknappen och meny i några sekunder så stänger den av sig

  • Oregistrerad
  • 2007-07-12 21:20

argh när jag gör det så går den på direkt ändå!!
jag får cpryck på den

  • Medlem
  • 2007-07-22 21:06

har hänt mig med fast med iPod 30gb G5, bytte låt typ x3 och gick ut i menyn så funkade det.

Har haft samma problem med min 80gb. Då lät jag den ligga över natten och dra ut batterierna, efter att ha laddat så funkade den som vanligt igen.

Nu har det hänt igen, så har låtit den ligga över natten - får se när jag kommer hem efter jobbet om det löste sig. Irriterande dock.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-30 16:41

Har samma problem med min ipod nano G2. Den har varit inne på service hos OnOff 2 gånger med en veckas mellanrum. Just nu är den i Afrika på resa med min syster så vi får se hur den är när den kommer hem.
Det är så dåligt för OnOff verkstad har bara gjort en återställning och det kan man ju göra själv+att jag gjorde en innan jag bestämde mig att lämna in den andra gången.
OnOff säger att jag ska få en likvärdig produkt om jag lämnar in den en gång till men det besäms av verkstaden. Undra vad man får då, Nano G2 eller Nano G3, för nu orkar jag itne längre! Blöö!

1
Bevaka tråden