Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips: Flyg gratis till Apple Expo i Paris

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ryanair försöker roffa åt sig marknadsandelar genom att dela ut 250 000 gratis flyresor (verkligen gratis, inga skatter eller andra avgifter). Biljetterna är bokningsbara idag och i morgon, och reseperioden är september - oktober. Flygturerna går från Skavsta till cirka 14 destinationer i Europa - däribland paris.

Apple expo hålls i år 25 - 29 september i Paris. Passa på att besöka mässan och kolla in Steves keynote (inte bekräftat ännu).

Vid bokningen måste man betala 1 kr per flight, eftersom bokninssystemet inte klarar gratisresor. Men denna krona får man tydligen tillbaka vid inchekningen.

Boka på!

/M

Riga, London och Berlin verkar det som man kan få biljetter till. Inte Paris.

http://www.ryanair.com/site/notices/Availability.pdf

Jodå, gjorde sökning för perioden precis, och det fanns en hel del 1kr biljetter till Paris.

Testa att söka.

/M

• Medlem
  • Umeå
  • 2007-07-12 02:40

Funkade finfint - bokat och klart! Tack för tipset!

Visst måste en eventuell keynote vara den 25:e va?

• Medlem
  • International user
  • 2007-07-13 16:09
Ursprungligen av Adrian B:

Visst måste en eventuell keynote vara den 25:e va?

Någon som vet mer?

Hmm, i nästa steg måste man välja hur många väskor man ska ta med och då kostar det mer oavsett vad man väljer... och en väska måste man ju åtminstone checka in, vilket kostar 112 kr. Sen är det en försäkring för 135 kr också.... eller jag har jag missuppfattat något?

• Medlem
  • Mjölby
  • 2007-07-12 09:39

... och en väska måste man ju åtminstone checka in, vilket kostar 112 kr.

Tankar jag för 112 kr kommer jag ända till................Vetlanda.
Med packning.

Hmm, i nästa steg måste man välja hur många väskor man ska ta med och då kostar det mer oavsett vad man väljer... och en väska måste man ju åtminstone checka in, vilket kostar 112 kr. Sen är det en försäkring för 135 kr också.... eller jag har jag missuppfattat något?

Jodå, det går att få HELT gratis. Välj 0 incheckade väskor, och klicka sedan på "ta bort" (prioriterad ombordstigning) lite längre ner, så blir det noll kronor. Försäkringen är frivillig.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Jodå, det går att få HELT gratis. Välj 0 incheckade väskor, och klicka sedan på "ta bort" (prioriterad ombordstigning) lite längre ner, så blir det noll kronor. Försäkringen är frivillig.

Ok, men det betyder också att man bara kan resa med handbagage i så fall?

Ok, försäkringen kan man välja bort, men bagaget kostar lika fullt. Då blir det ju ingen gratisresa...

• Oregistrerad
  • 2007-07-12 05:16

Äsch, tandborsten kan du väl ha i bakfickan och handduk finns på hotellet

Bra tips Belak! Har du bokat själv (ska jag också boka med andra ord)?

• Medlem
  • International user
  • 2007-07-12 09:36

Nu ryker dem sista semesterdagarna

Det är inte nödvändigt att checka in bagage. Packa en relativt liten väska och ta med som handbagage. Fungerar utmärkt om man bara ska vara borta några dagar. Att sedan bli behandlad som boskap på planet är nog bara att leva med, med tanke på det låga priset (även i vanliga fall).

Ursprungligen av Ciryon:

Det är inte nödvändigt att checka in bagage. Packa en relativt liten väska och ta med som handbagage. Fungerar utmärkt om man bara ska vara borta några dagar.

Fast med dagens regler om vad man får ta med i handbagaget så får man ju knappt ha med nånting. Allt från linsvätska till rakhyvlar och tandkräm ryker i så fall.

• Medlem
  • International user
  • 2007-07-12 09:51

Btw, jag är kan jag säkert fixa en gratisbil till Stockholm tillbaks för den som önskar. PM om det verkar intressant. (från skavsta alltså)

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-12 10:23

detta är ju för bra för att vara sant

• Medlem
  • Örebro
  • 2007-07-12 10:37

för mig blir det 1:- + 1:-

och sedan 1,166.00 SEK totalt?

• Medlem
  • Örebro
  • 2007-07-12 10:43

man verkar ändå vara tvungen att betala 448 + 714 i skatter o avgifter oavsett

Ursprungligen av Gunn:

man verkar ändå vara tvungen att betala 448 + 714 i skatter o avgifter oavsett

På vissa avgångar. Försök hitta avgångar som är märkta med "reg fare", inte "web fare". Reg fare avgångarna har 0 kr i skatt och avgift.

/M

• Medlem
  • Örebro
  • 2007-07-12 11:02
Ursprungligen av Martin Belak:

På vissa avgångar. Försök hitta avgångar som är märkta med "reg fare", inte "web fare". Reg fare avgångarna har 0 kr i skatt och avgift.

/M

Tack Martin !

försöker hitta en resa på min förlovningsdag - tänkte det kunde vara en fin överaskning

Vad jag menar ovan är att jag tycker det är rimligt att bagage ingår om man påstår att man ger bort biljetter helt gratis. Annars är det bara en bra rabatt. För bagage känns som ett måste om ska ut och resa lite.

Bor man här uppe i Umeå blir det ändå bara en liten del av kostnaden Umeå-Paris, absolut billigaste sätt blir:

Flyg Umeå-Bromma ToR (Low Flex = absolut lägsta pris): ≈ 900 kr
Flygbuss Bromma-Stockholm ToR: 130 kr
Flygbuss Stockholm-Skavsta ToR: 199 kr
Flygbuss Beauvais-Paris ToR: 26 Euro ≈ 260 kr

Totalpris: 1489 kr

Vad jag menar ovan är att jag tycker det är rimligt att bagage ingår om man påstår att man ger bort biljetter helt gratis.

Varför? På Ryan air får man alltid betala för sitt bagage nu för tiden.
Det är lite av deras affärsidé att det är billigt men att ALLT utöver just resan kostar extra.
Så sett ur ett Ryan Air-pespektiv så är det inte det minsta rimligt att bagage skall ingå.

Ursprungligen av Martin_Nordin:

Varför? På Ryan air får man alltid betala för sitt bagage nu för tiden.
Det är lite av deras affärsidé att det är billigt men att ALLT utöver just resan kostar extra.
Så sett ur ett Ryan Air-pespektiv så är det inte det minsta rimligt att bagage skall ingå.

Ah, ok. Jag har rest med Ryanair från både London och Paris tidigare utan att betala för bagage så jag visste inte om att det var så dom gjorde nuförtiden.

• Medlem
  • International user
  • 2007-07-12 12:14

Man ska nog kolla närmre på hotell också. Med tanke på att det är Apple Expo är troligen hotellen i närheten duktigt bokade och har "specialpris"

Ursprungligen av Alex Lindquist:

Man ska nog kolla närmre på hotell också. Med tanke på att det är Apple Expo är troligen hotellen i närheten duktigt bokade och har "specialpris"

Det finns väldigt mycket hotell i Paris, så det brukar lösa sig. De som snålat rejält brukar ta Formula 1-hotell, vid tidigare Apple Expo (om jag minns rätt).

Jaha du Martin, nu gjorde du Steve Jobs rikare

Jag var så nära att beställa en tablet pc för att komplettera imacen, men när jag fick syn på den här tråden insåg jag att jag måste till Apple Expo, överatalade frugan, skaffade flygbiljetter och hotell, visitors badge etc.

Beställde därefter en Macbook Pro

Jag tar lite annan flygväg, men jag och frugan träffas f o m den 25:e i Paris! Nu gäller det bara att se om mina skor smakar bra om man kokar dem tillräckligt länge, för det är det enda käk jag har råd med nu...

Haha, alltid kul att göra Steve snäppet rikare.
Ha det så kul i Paris och med den nya Macen!

/M

är det bara jag som får upp skatter och grejjer??
försöker boka en 1:-resa till london fram och tillbaka för 2 pers, det går på 688 pickadoller, trycker jag fel nånstans??

Bevaka tråden