Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kompetent grafik/datoranimation folk sökes

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Mitt namn är Anders Nyman och jag jobbar som musikproducent. Då kallar jag mig ibland för snakebyte, så då fick jag heta så här med. En kompis tipsade mig om detta forumet när jag frågade honom samma sak som jag kommer fråga här.
Jag har fått uppgiften att försöka hitta kompetent folk till ett stort videoprojekt. Det ska innehålla grafik och musik, och ska släppas på dvd. Musiken kommer jag att producera, så det folket jag behöver ska vara kunniga inom 3d-animering/spaceig grafik samt video/dvd-produktion.

Pengar kanske vi inte ska diskutera nu till en början, men det kommer att finnas själig lön för det hela.

Notera att jag helst vill ha extremt duktiga artister som kan sin sak, så har du suttit hemma 2 månader och "lärt" dig detta så är du inte intressant

Är det nån som är intresserad så kontakta gärna mig via pm så berättar jag mer.

Finns du/ni i malmötrakten så är det ett plus.

Senast redigerat 2007-07-05 12:32

Spooky, det kan vara rätt häftigt med lite av sådan grafik som du visade, men tänk lite mer sånt här: http://youtube.com/watch?v=aiEJ8nygwws fast mycket modernare o fräschare. Jag vill inte berätta för mycket om projektet här öppet för det är rätt hemligt, och en stor artist som är bakom projektet.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-06-30 22:49
Ursprungligen av .snakebyte:

Spooky, det kan vara rätt häftigt med lite av sådan grafik som du visade, men tänk lite mer sånt här: http://youtube.com/watch?v=aiEJ8nygwws fast mycket modernare o fräschare. Jag vill inte berätta för mycket om projektet här öppet för det är rätt hemligt, och en stor artist som är bakom projektet.

Aha... coolit och spännande. Hoppas det blir något av det. Det svåra ligger kanske i att hitta talanger så att det blir verklighet. Lycka till.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-01 15:31

Känns väldigt 1990, får grymma flashbacks från brainclub i London..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-30 23:31

vad är det för musikgenre? Techno?

Ursprungligen av Tangen:

vad är det för musikgenre? Techno?

Ja åt det hållet.

Jag skulle kunna rekommendera min bror som är video/TV-redigerare i Sthlm.
Han har gjort ett antal videos för ett flertal olika artister just nu håller han mest på med TV-produktioner via Baluba.

PM om du vill ha kontakt med honom.

Senast redigerat 2007-07-01 15:41

Det är alltså främst folk som är duktiga på datoranimering som behövs. Är ni rejält kunniga inom det så hör av er.

Ok, någon fick för sig att ändra i rubriken, men det är alltså inte en musikvideo som så. Det kommer att vara en dvd med mycket grafik och musik.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-02 20:50

Jag gör en hel del sånt,, dock så har jag fullt upp de närmsta 6 månaderna..

Fredric, du kanske känner nån annan duktig och tillgänglig?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-05 14:30

Låter intressant helt klart, men likt Fredrik vet jag inte hur min tid ser ut.

Jag håller primärt på med video redigering och compositing men är alltid öppen för mer experimentella saker och har gjort ett par musikvideo's i mina dar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-05 23:05

Jodå,, jag känner en hel del folk,, fast jag tror att de flesta har mycket att stå i och ganska dyra i drift No offens men detta känns som ett ganska tidskrävande projekt, för vi pratar väl inte video åt en låt!?. Kanske skulle kunna vara något för typ rörliga grafiklinjen på forsbergs, som bara sysslar med sånt, dom brukar alltid ha några grymma, hungriga elever som säkert kan leverera bättre saker än en stressad etablerad dude, som sitter med bil, båt och villa..

Först ska all musik produceras och det kommer ta lite tid det med, så det är nog inte dax förräns i hörst. Jag PMar dig fredric i helgen om vad det handlar om exakt. Det är skitspännande det kan jag lova.

/anders

Jag söker fortfarande folk för 3d-animering. Om ingen här är tillgänglig, vet ni något annat forum jag kan tänkas hitta nån på?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-17 15:59

www.fcpug.se - final cut pro user group, vi har en "projekt / jobb" bank där. Kanske hjälper.

1
Bevaka tråden