Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Age of Empires III Demo ute

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det kanske inte är någon nyhet för er som spelar mycket, men MacSoft har nyligen släppt en demo till till AOE III för Mac.

Systemkraven uppges vara G4, G5 eller Intel på minst 1,4 GHz och grafikkort med 64 MB och hardware T&L. (Jag fick det att fungera på min PM G4 1 GHz med Radeon 9600 256 MB vram, och det har flutit bra, men jag har bara spelat tutorials än så länge. Jag körde Speed Freak i bakgrunden, som ger det program som ligger i förgrunden högre prioritet.)

Än länge känns spelet lite rörigt, men så brukar det ju vara när man testar något nytt. Det verkar samtidigt rätt lovande.

Demo finns att hämta här: http://www.macgamefiles.com/detail.php?item=19477

har provat

Hej har provat demot på age of empires 3 och det var kul, eftersom både frugan och jag är macnördar och gillar RTS så vill vi ju kunna köra mot varandra på nätverket här hemma,
frågan är då måste jag köpa 2 exemplar av ovan nämnda spel för att kunna göra det?
Blir ju vansinningt dyrt (cirka 1200:-) för det....
Eller kan man installera spelet på bägge burkarna från en cd och sen bara lira på?
Skulle ju vara kalas om det räckte att köpa ett exemplar...

Ha det bäst!
Peter

Köp ett ex och läs EULA:n (End User License Agreement), se om det står att det är ok.

Ursprungligen av William WM:

Köp ett ex och läs EULA:n (End User License Agreement), se om det står att det är ok.

tänkte inte så mycket på eula som om det är fysiskt möjligt...eller om det är spärrar i spelet som kräver att man köper 2 ex.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-07-16 10:21

Öppna .mov direkt i QuickTime via relativ länk från webbsida

Jag har ett jätteproblem! Jag vill öppna en mov-fil direkt i Quicktime från en webbsida, det går ju normalt sett bra men jag kommer ha min webbsida på en dvd och har alltså ingen exakt url till filmen utan endast en relativ... Och det är här problemet kommer - med en relativ url så får jag endast upp QuickTime, inte själva filmen. Någon som har något förslag? Jag börjar bli smått desperat...

Här är några exempel på hur det kan se ut med en exakt url:
http://www.bydler.com/klarsyn/pages/test1.htm

/Lisa

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-07-16 10:59

Sorry...

...men det inlägg som jag menade som en ny tråd hamnade helt fel... Var skriver man en ny tråd??? Måste säga att det här forumet nog är det minst intuitiva jag sett.

Men förlåt igen, menade inte alls att klampa in i någon annans tråd!

/Lisa

1
Bevaka tråden